1 kwietnia, i to bynajmniej nie był prima aprilis, studenci Instytutu Zdrowia i Instytutu Kultury Fizycznej, w pełnej gotowości, oczekiwali na uczniów, którzy zechcieli odpowiedzieć na zaproszenie do spotkania w Uczelni w Dniu otwartym. To tradycja Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, która również w ten sposób promuje i przedstawia swoją ofertę edukacyjną uczniom szkół ponadpodstawowych, ze szczególnym uwzględnieniem maturzystów. Zniesienie ograniczeń spowodowanych pandemią koronawirusa pozwoliło na spotkanie face to face, a nie wirtualne - online.

Organizatorzy nie zawiedli się. Sporo grup, uczniów nie tylko ze szkół w Nowym, ale i w Starym Sączu, skorzystało z oferty Uczelni. Mile też została przywitana klasa ze szkoły… podstawowej z Barcic.

Instytut Kultury Fizycznej

W kampusie dydaktyczno - sportowym Instytutu Kultury Fizycznej organizacją kierowała zastępca dyrektora dr Monika Bigosińska.

Wykładowcy i studenci Instytutu byli przewodnikami w pracowniach, informowali o atutach, zaletach i specyfice wszystkich kierunków oferowanych przez Instytut. Uczniowie uczestniczący w Dniu otwartym zwiedzili pracownie: nauk biomedycznych, fizjoterapii oraz biomechaniki oraz brali udział w pokazach gier i zabaw oraz zajęć w wodzie.

Mogli też uczestniczyć i spróbować się w sztuce samoobrony, a także w… tańcu. Nie było natomiast chętnych do wzięcia masażu, czy ćwiczeń w basenie.

Instytut Zdrowia

W Instytucie Zdrowia nad sprawnym poznawaniem jego oferty czuwała zastępca dyrektora mgr Urszula Cisoń-Apanasewicz.

Uczniowie mogli poznać tajniki układania jadłospisu z wykorzystaniem odpowiedniego programu komputerowego, zapoznać się z „talerzem zdrowia”, który coraz częściej zastępuje tak popularną „piramidę zdrowego żywienia”, a także uzyskać praktyczne wskazówki dotyczące zakupu zdrowych produktów. Odważniejsi decydowali się na poznanie składu własnego ciała, do czego zachęcali studenci kierunku dietetyka, przy użyciu wielofunkcyjnego analizatora składu ciała. W pracowni ratownictwa medycznego w Centrum Symulacji Medycznej można było poznać pracę ratowników medycznych w karetce – ER-ce, a także poćwiczyć udzielanie pierwszej pomocy poszkodowanym. Wirtualny stół anatomiczny pozwolił na poznanie tajników ludzkiego ciała. W Monoprofilowym Centrum Symulacji Medycznej studenci kierunku pielęgniarstwo prezentowali nowoczesne wyposażenie pracowni. Zapoznawali uczniów z pracą pielęgniarki, uwzględniając opiekę nad dziećmi, osobami dorosłymi oraz starszymi.

Wykładowcy Uczelni mają nadzieję, że takie spotkania pomogą maturzystom w decyzji gdzie iść na studia, jaki wybrać kierunek, a dla części odwiedzających uczniów będzie to właśnie PWSZ.

Instytut Techniczny

Również Instytut Techniczny swój Dzień otwarty (6.04) ocenia jako bardzo udany. Przybyli uczniowie ze szkół średnich, klas maturalnych nie tylko z Nowego Sącza, ale także Gorlic, Limanowej, Starego Sącza. Najbliżej mieli uczniowie Zespołu Szkół Mechaniczno-Elektrycznych graniczący z Instytutem przez płot.

Kadra dydaktyczna i naukowa oraz studenci Instytutu nie mieli żadnych tajemnic przed gośćmi. Otworzyli dla nich wszystkie pracownie. Uczniowie mogli m.in. zapoznać się, na wykładzie, jak powstają gry komputerowe, poznać tajniki programowania robotów, ruchomych zabawek za którymi kryje się ogromna wiedza informatyczna i inżynierska, jak też zasady programowania komputerowego oraz możliwości i osiągi silników samochodowych. Program Dnia otwartego był bardzo bogaty: wykłady, zwiedzanie pracowni, prezentacje, pokazy i – oczywiście – obszerna informacja o oferowanych kierunkach studiów, zaletach studiowania i – późniejszych – możliwościach pracy.

Dyrektor Instytutu Technicznego prof. dr hab. inż. Adam Ruszaj, który koordynował organizację i przygotowania Dnia otwartego nie ukrywa, że wśród uczniów odwiedzających Instytut widzi przyszłych studentów.

Poniżej: trzy serwisy fotograficzne z Dnia otwartego w wymienionych Instytutach.

Serwis fotograficzny z Dnia otwartego w Instytucie Kultury Fizycznej PWSZ

Serwis fotograficzny z Dnia otwartego w Instytucie Zdrowia PWSZ

 

Serwis fotograficzny z Dnia otwartego w Instytucie Technicznym PWSZ