Rektor
dr hab. inż. Mariusz Cygnar, prof. PWSZ
Kompetencje:
1. Kieruje działalnością Uczelni i reprezentuje ją na zewnątrz.
2. Jest przełożonym wszystkich pracowników i studentów.
3. Podejmuje decyzje we wszystkich sprawach dotyczących Uczelni, z wyjątkiem spraw zastrzeżonych do kompetencji innych organów Uczelni lub Kanclerza, a w szczególności:
- podejmuje decyzje dotyczące mienia i gospodarki Uczelni;
- tworzy, przekształca i znosi jednostki organizacyjne, wskazane przez statut;
- sprawuje nadzór nad jakością kształcenia;
- prowadzi politykę kadrową zapewniającą efektywną pracę Uczelni;
- sprawuje kontrolę nad administracją i gospodarka Uczelni;
- ustanawia prawo wewnętrzne w postaci zarządzeń rektora, pism okólnych, regulaminów i instrukcji;
- dba o przestrzeganie obowiązującego prawa;
- określa zakres obowiązków i kompetencji dla prorektorów, kanclerza, dyrektorów instytutów.
4. Podejmuje decyzje w sprawach nagradzania i karania pracowników.
5. Wydaje zalecenia i polecenia podległym pracownikom, wynikające z prowadzonej kontroli zarządczej.
6. Zawiesza uchwały Senatu podjęte niezgodnie z obowiązującym prawem.
Kontakt:
Biuro Rektora
mgr Aneta Wiśniowska-Solińska
tel. +48 (18) 443 45 45 wew. 117, +48 (18) 443 44 28
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Prorektor ds. Nauki i Rozwoju
dr Marek Reichel
Kompetencje:
1. Koordynuje i nadzoruje prace naukowo- badawcze w zakresie ustalonym przez senat.
2. Inicjuje i koordynuje współpracę Uczelni z instytucjami, organizacjami i zakładami pracy środowiska lokalnego - przygotowuje w tym zakresie stosowne umowy i porozumienia.
3. Odpowiada za współpracę z uczelniami krajowymi i zagranicznymi. Nadzoruje ich realizację i dokonuje oceny efektów.
4. Prowadzi nadzór nad przygotowaniem i wdrażaniem w Uczelni wymiany studentów i pracowników w ramach edukacyjnych programów wspólnotowych Erasmusa i Sokratesa.
5. Koordynuje działania promujące Uczelnię w kraju i za granicą oraz działalność wydawniczą w Uczelni.
6. Nadzoruje przygotowywanie dokumentacji programowej w zakresie tworzonych, nowych kierunków i specjalności kształcenia.
7. Koordynuje działania dotyczące rozwoju zawodowego własnej kadry dydaktycznej oraz proces okresowej oceny pracy nauczycieli akademickich.
8. Przewodniczy Komisji ds.: nagród i odznaczeń.
9. Nadzoruje realizację Strategii Rozwoju Uczelni na lata 2006 -2013.
10. Nadzoruje działalność kół naukowych, Biblioteki Uczelnianej, Biura Karier, Sądeckiego Konwersatorium Naukowego.
11. Współpracuje z Uniwersytetem Trzeciego Wieku.
12. Zastępuje rektora we wszystkich sprawach, w przypadku Jego nieobecności.
Kontakt:
Biuro Prorektora
mgr inż. Katarzyna Górowska
tel. +48 (18) 443 45 45 wew. 102
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Prorektor ds. Studenckich i Kształcenia
dr Halina Potok
Kompetencje:
1. Organizuje i nadzoruje proces kształcenia na studiach I – go stopnia, a w szczególności:
- przygotowywanie planów i programów studiów oraz nadzór nad wprowadzaniem zmian;
- wdrażanie planów i programów studiów oraz sylabusów;
- prowadzenie dokumentacji procesu kształcenia;
- wdrażanie systemu ECTS i ramowej struktury kwalifikacji;
- funkcjonowanie wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia;
- proces rekrutacji na studia;
- organizację praktyk studenckich;
2. Nadzoruje sprawy dotyczące „minimum kadrowego”.
3. Koordynuje i nadzoruje sprawy studenckie na terenie Uczelni, a w szczególności:
- przestrzeganie regulaminu studiów;
- pomoc materialna dla studentów, w tym studentów niepełnosprawnych;
- stypendia naukowe dla studentów;
- rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących studentów;
- praca Uczelnianej Rady Samorządu Studentów, AZS;
- organizacja imprez kulturalnych, związanych z Juwenaliami studenckimi;
4. Nadzoruje przygotowywanie raportów samooceny do akredytacji kierunków kształcenia oraz wdrażanie wydanych zaleceń.
5. Nadzoruje wykonanie planu finansowego pomocy materialnej dla studentów.
Kontakt:
Biuro Prorektora
mgr Iwona Śliwińska
tel. +48 (18) 443 45 45 wew. 109
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kanclerz
Rafał Góra
Kompetencje:
1. Kieruje działalnością podporządkowanych jednostek administracyjnych Uczelni.
2. Kieruje gospodarką Uczelni ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki materiałowej i remontowo-inwestycyjnej.
3. Przygotowuje coroczne plany remontów i inwestycji.
4. Podejmuje decyzje dotyczące mienia Uczelni w zakresie zwykłego zarządu z wyłączeniem spraw zastrzeżonych w Statucie Uczelni dla innych organów.
5. Podejmuje działania zapewniające właściwe wykorzystanie majątku uczelni oraz jego powiększanie i zabezpieczanie.
6. Przygotowuje projekty planów rzeczowo- finansowych.
7. Sprawuje nadzór nad przestrzeganiem zasad i trybu gospodarowania kwalifikowanymi środkami finansowymi na realizację zadań Uczelni.
8. Zawiera umowy i dokonuje innych czynności prawnych, w zakresie niezastrzeżonym dla innych organów i upoważnionych osób.
9. Sprawuje nadzór nad realizacją zamówień publicznych.
10. Koordynuje i nadzoruje przygotowywanie wniosków o dofinansowywanie zadań inwestycyjno- remontowych z funduszy unijnych.
11. Sprawuje nadzór nad funkcjonowaniem Domu Studenckiego.
12. Tworzy warunki do zgodnego z prawem przechowywania dokumentacji archiwalnej.
13. Przygotowuje „Regulamin organizacyjny Uczelni” i sprawuje nadzór nad jego aktualizacją.
14. Nadzoruje organizację szkoleń dla pracowników administracyjnych.
15. Realizuje politykę kadrową i płacową w stosunku do pracowników administracyjno-obsługowych.
Kontakt:
Biuro Kanclerza
mgr Małgorzata Nowak
tel. +48 (18) 443 45 45 wew. 211
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kwestor
mgr Halina Marcisz
Kompetencje:
1. Pełni funkcję głównego księgowego Uczelni, a w szczególności:
- prowadzi rachunkowość Uczelni;
- wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi, nadzoruje zgodność operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
- egzekwuje należności na rzecz Uczelni;
2. W sprawach ekonomicznych pełni funkcję zastępcy Kanclerza.
3. Podpisuje dokumenty finansowo-księgowe.
4. Prowadzi kontrolę wewnętrzną w zakresie gospodarki środkami finansowymi i prowadzonej dokumentacji gospodarczo-finansowej.
Kontakt:
tel. +48 (18) 443 45 45 wew. 206
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.