YouTube ma na celu pokazanie odpowiednich i użytecznych reklam na podstawie Twojej aktywności, ale zawsze masz nad nimi kontrolę. Dzięki Ustawieniom reklam możemy łatwo kontrolować, jakie dane wykorzystujemy do personalizacji reklam dla Ciebie. Obejmują one informacje dodane przez Ciebie do konta Google, nasze domysły na temat Twoich zainteresowań wysnute na podstawie aktywności oraz interakcje z innymi reklamodawcami, którzy współpracują z nami w celu wyświetlania reklam.
Jeśli na przykład oglądasz w YouTube najciekawsze momenty niedawnego meczu lub wyszukujesz hasło „boiska piłkarskie w pobliżu” w wyszukiwarce Google, możemy uznać, że pasjonujesz się piłką nożną. A jeśli spędzasz czas na stronie współpracującego z nami reklamodawcy, możemy wyświetlać reklamy na podstawie tej wizyty.
Kiedy personalizacja reklamy jest włączona, możesz wybrać dowolną informację – wiek i płeć, domniemane zainteresowania lub wcześniejszą interakcję z reklamodawcą – aby dowiedzieć się więcej o tym, dlaczego jest ona używana, wyłączyć ją lub całkowicie zdezaktywować spersonalizowane reklamy. Nadal będziesz wtedy widzieć reklamy, ale prawdopodobnie mniej trafne.