Jak YouTube dzieli się przychodami z reklam i subskrypcji z twórcami?
Głównym źródłem przychodów YouTube są reklamy, które pozwalają firmom docierać do odpowiednich odbiorców oraz rozwijać swoją działalność i marki.
Część przychodów z reklam trafia do twórców, którzy należą do programu partnerskiego YouTube (YPP).
Zarabiamy także na miesięcznych subskrypcjach usług, takich jak YouTube Premium. Subskrybenci YouTube Premium mogą oglądać filmy w YouTube bez reklam i w dalszym ciągu wspierać twórców. Obecnie przychody z opłat za subskrypcje YouTube Premium są rozdzielane między twórców w zależności od tego, ile ich treści oglądają użytkownicy.
Jak YouTube zapewnia sukces twórcom, a jednocześnie dba o wyświetlanie reklam tylko w treściach wysokiej jakości?
W ostatnich latach podjęliśmy działania w celu zwiększenia wymagań dotyczących zarabiania dzięki reklamom, tak aby nagradzać tylko najbardziej zaufanych twórców tworzących oryginalne treści.
Twórcy mogą jednak zarabiać w YouTube nie tylko dzięki reklamom. Zawsze staramy się ułatwiać twórcom dzielenie się ich historiami, pogłębianie relacji z fanami i zarabianie dodatkowych pieniędzy. Przez ostatnie kilka lat opracowaliśmy i udostępniliśmy szereg narzędzi ułatwiających kwalifikującym się twórcom należącym do programu partnerskiego YouTube korzystanie z dodatkowych sposobów na zarabianie, takich jak superczat, wspieranie kanału, gadżety i YouTube BrandConnect. Podobnie jak w przypadku reklam, twórcy i YouTube dzielą się przychodami ze sprzedaży tych produktów i usług.
Czy YouTube nie opłaca się promować kontrowersyjnych materiałów w celu zwiększenia czasu oglądania i uzyskania przychodów?
To odpowiedzialność, a nie przyciągnięcie widzów, jest dla nas najważniejsza i stanowi podstawę wszystkich naszych działań. Reklamodawcy zwykle nie chcą być kojarzeni z treściami w YouTube o charakterze kontrowersyjnymi lub wrażliwym – definicję tych treści znajdziesz w naszych wytycznych na temat tworzenia filmów odpowiednich do wyświetlania reklam. Takie treści, mimo że mogą być odpowiednie do publikacji w YouTube zgodnie z naszymi Wytycznymi dla społeczności, nie zawsze są odpowiednie dla naszych reklamodawców. Negatywne skutki z punktu widzenia zarówno użytkownika, jak i marki, są znacznie ważniejsze od wszystkich innych czynników.