Przyjęcie użytkownika do programu partnerskiego YouTube (YPP) jest ważnym krokiem na drodze każdego twórcy. W ramach YPP twórcy mogą zacząć zarabiać na swoich treściach, otrzymywać pomoc przez e-maila i na czacie oraz uzyskać dostęp do narzędzia Copyright Match Tool, które pomaga w ochronie treści.
Podstawowym wymaganiem YPP jest przestrzeganie Zasad zarabiania w YouTube, które obejmują Wytyczne dla społeczności YouTube, Warunki korzystania z usługi oraz zasady programu Google AdSense. Zasady te dotyczą kanału twórcy jako całości, a nie tylko pojedynczych filmów.
Podnoszenie poprzeczki w przypadku zarabiania
W ciągu kilku ostatnich lat podjęliśmy kroki mające na celu zaostrzenie wymagań dotyczących zarabiania, tak by osoby przesyłające spam, podszywające się pod innych użytkowników lub podejmujące inne nieodpowiednie działania nie szkodziły naszemu ekosystemowi i nie wykorzystywały twórców nagrywających materiały wysokiej jakości.
Aby zgłosić się do YPP, kanały muszą spełniać określone progi związane z czasem oglądania i subskrybentami. Potem zespół weryfikatorów YouTube sprawdza, czy kanał nie łamał zasad dotyczących zarabiania, treści i praw autorskich. Do programu zakwalifikują się tylko kanały spełniające wymagania i przestrzegające naszych wytycznych. Po dołączeniu do programu otrzymają one dostęp do funkcji zarabiania na reklamach oraz innych usług.
Materiały
Wytyczne na temat tworzenia filmów odpowiednich do wyświetlania reklam
Gdy twórca zakwalifikuje się do YPP, nie oznacza to, że reklamy zaczną się pojawiać we wszystkich jego filmach. Poszczególne filmy muszą być też zgodne z naszymi wytycznymi na temat tworzenia filmów odpowiednich do wyświetlania reklam. Wprowadziliśmy ten wymóg, ponieważ rozumiemy, że w YouTube poruszane są też ważne kwestie, takie jak problemy zdrowia psychicznego lub budzące emocje wydarzenia ze świata, które reklamodawcy mogą uznać za nieodpowiednie dla marki. Inne przykładowe treści, które nie nadają się do wyświetlania reklam, to materiały zawierające nieodpowiedni język, przemoc, treści dla dorosłych i szkodliwe działania.
Aby pomóc twórcom zrozumieć, w których filmach na ich kanale można wyświetlać reklamy, ściśle współpracowaliśmy z reklamodawcami w celu stworzenia jasnych i kompleksowych wytycznych dotyczących treści odpowiednich dla reklamodawców. Kwalifikujący się twórcy mogą też samodzielnie ocenić swoje treści zgodnie z tymi wytycznymi i włączyć zarabianie na reklamach w poszczególnych filmach na kanale.
Materiały
Jakie działania podejmuje YouTube w przypadku filmów, które są niezgodne z wytycznymi na temat tworzenia filmów odpowiednich do wyświetlania reklam?
Jeśli twórca włączył zarabianie w filmie, ale nasi weryfikatorzy i zautomatyzowane systemy wykryją, że materiał nie jest zgodny z naszymi wytycznymi, pojawi się oznaczenie ograniczenia lub braku reklam. Jeśli jednak twórca uważa, że jego film jest odpowiedni dla wszystkich marek, może poprosić o weryfikację manualną tego filmu.