CEL KSZTAŁCENIA
Koncepcja kształcenia na kierunku pielęgniarstwo na poziomie studiów I stopnia oparta jest na standardach kształcenia (Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego (Dz. U. z 21 sierpnia 2019 roku, poz. 1573).
Podstawowym celem kształcenia na kierunku pielęgniarstwo jest wykształcenie wysoko wykwalifikowanych specjalistów pielęgniarstwa na poziomie studiów I stopnia, którzy dzięki szerokiej wiedzy ze szczególnym uwzględnieniem wiedzy z zakresu nauk o zdrowiu, jako dyscypliny wiodącej, oraz wiedzy z zakresu nauk medycznych będą konkurencyjną, pożądaną oraz w pełni samodzielną kadrą medyczną spełniającą swoją funkcję zawodową w systemie opieki zdrowotnej.
Koncepcja kształcenia na kierunku pielęgniarstwo koncentruje się na idei współczesnego pielęgniarstwa realizowanego poprzez pełnienie wielu funkcji zawodowych wykorzystywanych do bezpośredniej opieki nad pacjentem, w tym realizacji zaleceń lekarskich oraz udziału w profilaktyce i różnych formach terapii. Ideą współczesnego pielęgniarstwa jest rola pielęgniarki jako aktywnego członka zespołu terapeutycznego. Interdyscyplinarne kształcenie na kierunku pielęgniarstwo skierowane jest na nauczenie absolwenta wykonywania świadczeń profilaktycznych, pielęgnacyjnych, diagnostycznych, terapeutycznych, rehabilitacyjnych, ratunkowych oraz edukacyjnych, zarówno w podmiotach opieki zdrowotnej, ambulatoryjnej, jak i w miejscu zdarzenia, czy też pobytu pacjenta.
W koncepcji kształcenia na kierunku sformułowano cele ogólne kształcenia:
ORGANIZACJA STUDIÓW
Forma zajęć, metody dydaktyczne:
Miejsca odbywania zajęć:
PERSPEKTYWY I UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENTA
Absolwent po ukończeniu studiów pierwszego stopnia na kierunku pielęgniarstwo uzyskuje tytuł zawodowy licencjata pielęgniarstwa i posiada kompetencje, a także umiejętności posługiwania się szeroką wiedzą w zakresie dyscyplin naukowych, do których przyporządkowany został kierunek studiów. Dyplom studiów pierwszego stopnia otrzymuje absolwent, który w zakresie wiedzy jest przygotowany do wykonywania zawodu pielęgniarki, a zatem posiada szczegółową wiedzę z zakresu pielęgniarstwa oraz ogólną wiedzę z zakresu nauk medycznych. Ponadto absolwent kierunku pielęgniarstwo potrafi korzystać z aktualnej wiedzy, dla zapewnienia bezpieczeństwa i wysokiego poziomu opieki, potrafi udzielać świadczeń w zakresie promowania, zachowania zdrowia i zapobiegania chorobom, sprawowania całościowej i zindywidualizowanej opieki nad pacjentem niepełnosprawnym i umierającym, a także komunikowania się w miejscu pracy oraz samodzielnego wykonywania zawodu, zgodnie z zasadami etyki ogólnej i zawodowej. Absolwent studiów na kierunku pielęgniarstwo wykazuje się holistycznym podejściem do pacjenta przejawiającym się w poszanowaniu i respektowaniu jego praw. Absolwent rozumie organizację i prawne podstawy funkcjonowania systemu opieki zdrowotnej, a co więcej rozumie problemy i wyzwania współczesnego pielęgniarstwa w Polsce i na świecie. Ponadto absolwent zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługuje się słownictwem specjalistycznym z zakresu pielęgniarstwa. Absolwent zdobywa wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne, które pozwalają mu na podjęcia pracy zawodowej w podmiotach wykonujących działalność leczniczą tj. w publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej.
Szczegółowe możliwości zatrudnienia absolwentów studiów na kierunku pielęgniarstwo określone są w Ustawie o zawodach pielęgniarki i położnej z dnia 15 lipca 2011 r. (Dz. U. z 2011 nr 174 poz. 1039):
Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia na kierunku pielęgniarstwo absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia i/lub studiów podyplomowych, a przede wszystkim potrzeby kontynuacji kształcenia przez całe życie, w tym ciągłego pogłębiania wiedzy i doskonalenia umiejętności pielęgniarskich.
DO POBRANIA
Certyfikat WSIiZ w Warszawie | |
Decyzja Ministra Zdrowia |
Program studiów na kierunku Pielęgniarstwo opracowany jest zgodnie z załącznikiem nr 4 do Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego (Dz. U. 2019 poz. 1573).
A. NAUKI PODSTAWOWE |
|||
Lp. |
Moduł |
||
1. |
Anatomia |
||
2. |
Fizjologia |
||
3. |
Patologia |
||
4. |
Genetyka |
||
5. |
Biochemia i biofizyka |
||
6. |
Mikrobiologia i parazytologia |
||
7. |
Farmakologia |
||
8. |
Mikrobiologia ogólna |
||
9. |
Radiologia |
B. NAUKI SPOŁECZNE I HUMANISTYCZNE |
|||
Lp. |
Moduł |
||
1. |
Język angielski |
||
2. |
Psychologia |
||
3. |
Socjologia |
||
4. |
Pedagogika |
||
5. |
Prawo medyczne |
||
6. |
Zdrowie publiczne |
C. NAUKI W ZAKRESIE PODSTAW OPIEKI PIELĘGNIARSKIEJ |
|||
Lp. |
Moduł |
||
1. |
Podstawy pielęgniarstwa |
||
2. |
Etyka zawodu pielęgniarki |
||
3. |
Promocja zdrowia |
||
4. |
Podstawowa opieka zdrowotna |
||
5. |
Dietetyka |
||
6. |
Organizacja pracy pielęgniarskiej |
||
7. |
Badanie fizykalne |
||
8. |
Zakażenia szpitalne |
||
9. |
System informacji w ochronie zdrowia |
||
10. |
Zajęcia fakultatywne do wyboru: Język migowy/ Współpraca w zespołach opieki zdrowotnej |
D. NAUKI W ZAKRESIE OPIEKI SPECJALISTYCZNEJ |
|||
Lp. |
Moduł |
||
1. |
Choroby wewnętrzne i pielęgniarstwo internistyczne |
||
2. |
Pediatria i pielęgniarstwo pediatryczne |
||
3. |
Chirurgia i pielęgniarstwo chirurgiczne |
||
4. |
Położnictwo, ginekologia i pielęgniarstwo położniczo-ginekologiczne |
||
5. |
Psychiatria i pielęgniarstwo psychiatryczne |
||
6. |
Anestezjologia i pielęgniarstwo w zagrożeniu życia |
||
7. |
Pielęgniarstwo w opiece długoterminowej |
||
8. |
Neurologia i pielęgniarstwo neurologiczne |
||
9. |
Geriatria i pielęgniarstwo geriatryczne |
||
10. |
Opieka paliatywna | ||
11. |
Podstawy rehabilitacji | ||
12. |
Podstawy ratownictwa medycznego | ||
13. |
Badania naukowe w pielęgniarstwie | ||
14. |
Seminarium dyplomowe: przygotowanie pracy dyplomowej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego |
E. ZAJĘCIA PRAKTYCZNE |
|||
Lp. |
Moduł |
||
1. |
Podstawy pielęgniarstwa |
||
2. |
Promocja zdrowia |
||
3. |
Podstawowa opieka zdrowotna |
||
4. |
Choroby wewnętrzne i pielęgniarstwo internistyczne |
||
5. |
Pediatria i pielęgniarstwo pediatryczne |
||
6. |
Chirurgia i pielęgniarstwo chirurgiczne |
||
7. |
Położnictwo, ginekologia i pielęgniarstwo położniczo-ginekologiczne |
||
8. |
Psychiatria i pielęgniarstwo psychiatryczne |
||
9. |
Anestezjologia i pielęgniarstwo w zagrożeniu życia |
||
10. |
Pielęgniarstwo w opiece długoterminowej | ||
11. |
Neurologia i pielęgniarstwo neurologiczne |
||
12. |
Geriatria i pielęgniarstwo geriatryczne |
||
13. |
Opieka paliatywna |
F. PRAKTYKI ZAWODOWE |
|||
Lp. |
Moduł |
||
1. |
Podstawy pielęgniarstwa |
||
2. |
Podstawowa opieka zdrowotna |
||
3. |
Choroby wewnętrzne i pielęgniarstwo internistyczne |
||
4. |
Pediatria i pielęgniarstwo pediatryczne |
||
5. |
Chirurgia i pielęgniarstwo chirurgiczne |
||
6. |
Położnictwo, ginekologia i pielęgniarstwo położniczo-ginekologiczne |
||
7. |
Psychiatria i pielęgniarstwo psychiatryczne |
||
8. |
Anestezjologia i pielęgniarstwo w zagrożeniu życia |
||
9. |
Pielęgniarstwo w opiece długoterminowej |
||
10. |
Neurologia i pielęgniarstwo neurologiczne | ||
11. |
Geriatria i pielęgniarstwo geriatryczne |
||
12. |
Opieka paliatywna |
G. INNE |
|||
Lp. |
Moduł |
||
1. |
Wychowanie fizyczne |
||
2. |
BHP |
ZASADY REKRUTACJI
Postępowanie kwalifikacyjne prowadzone jest w oparciu o konkurs świadectw – wymagany przedmiot: biologia albo chemia albo fizyka albo fizyka i astronomia albo matematyka albo informatyka albo wiedza o społeczeństwie.
Wyniki z przedmiotu zaliczonego na egzaminie maturalnym przelicza się zgodnie z zasadami:
Oceny z egzaminu dojrzałości [dotyczy starej matury] przelicza się na punkty według poniższego
W postępowaniu kwalifikacyjnym uwzględniany jest najkorzystniejszy dla kandydata przedmiot tzn. przedmiot, z którego wynik po przemnożeniu przez odpowiedni przelicznik daje najwyższą wartość. Komisja nie ustala z góry progu punktowego kwalifikującego do przyjęcia na kierunek. Progi punktowe będą zależeć od ilości zgłoszonych kandydatów oraz ich wyników maturalnych. O przyjęciu na studia decyduje lista rankingowa kandydatów od najwyższej liczby punktów do granicy wyczerpania limitu miejsc.
DO POBRANIA
WYMAGANE DOKUMENTY
Płatności opłaty rekrutacyjnej, opłaty wpisowej oraz opłaty za ELS dokonywane są wyłącznie przelewem na konto uczelni:
ALIOR BANK 05 2490 0005 0000 4530 6050 7331
DO POBRANIA
INSTRUKCJA REJESTRACJI W SYSTEMIE E-DZIEKANAT | |
SKIEROWANIE I ZAŚWIADCZENIE LEKARSKIE |
CZESNE/SEMESTR: I-II | 3 900 zł |
CZESNE/SEMESTR: III-IV | 4 000 zł |
CZESNE/SEMESTR: V-VI | 4 200 zł |
OPŁATA REKRUTACYJNA [OBYWATELE UE] |
85 zł |
OPŁATA REKRUTACYJNA [OBYWATELE SPOZA UE] |
150 zł |
OPŁATA WPISOWA |
200 zł |
OPŁATA ZA ELS |
22 zł |
DO POBRANIA
WZÓR UMOWY O WARUNKACH ODPŁATNOŚCI | |
ZARZĄDZENIE KANCLERZA 1/2022 | |
ZARZĄDZENIE KANCLERZA 2/2022 | |
ZARZĄDZENIE KANCLERZA 30/2022 | |
ZARZĄDZENIE KANCLERZA 31/2022 |
Kampus nr 1 Ul. Bitwy Warszawskiej 1920 nr 18 |
Kampus nr 2 Al. Jerozolimskie 195 A |
Ta strona korzysta z „ciasteczek”, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Klikając „Zgadzam się”, wyrażasz zgodę na użycie WSZYSTKICH plików cookie. Możesz jednak spersonalizować ustawienia plików cookies klikając „Ustawienia plików cookies”.