W dniu 23.02.2022 r. odbyły się warsztaty nt. „Mentoring jako forma rozwoju osobistego”. Warsztaty zostały zorganizowane dla członków Koła Naukowego Pedagogów działającego w Instytucie Pedagogicznym PWSZ w Nowym Sączu. Łącznie uczestniczyło w nich 21 osób. Zajęcia obejmowały teoretyczne wprowadzenie oraz część ćwiczeniową - praktyczną. Prowadzone były przez Panią mgr Katarzynę Hnat – wykładowcę, trenera, mentora oraz członka Stowarzyszenia PROMENTOR.
Początkowa część warsztatów koncentrowała się wokół skojarzeń uczestników dotyczących mentoringu, mentora oraz mentee. Następnie przytoczone zostały naukowe definicje oraz praktyczne przykłady tej formy zarządzania, inspirowania, rozwoju osobistego. Kolejnym etapem warsztatów było omówienie i analiza m.in.
- znaczenia wspólnego systemu wartości mentora i mentee,
- różnicy między coachem a mentorem,
- Trójkąta Mentoringowego,
- rodzajów mentoringu,
- etapów projektu mentorskiego,
- cech i kompetencji mentora,
- charakterystyki spotkania mentee z mentorem,
- etyki mentora,
- technik i narzędzi stosowanych w mentoringu,
- korzyści jakie daje mentorowi, mentee oraz organizacji wdrożenie mentoringu,
- możliwości wykorzystania mentoringu.
Uczestnicy warsztatów mieli możliwość nie tylko zapoznać się z narzędziami wykorzystywanymi przez mentorów, ale też mogli niektóre z nich zastosować praktycznie. Warsztaty podsumowano dyskusją na temat obszarów, w jakich mentoring można z powodzeniem zastosować oraz refleksją na temat przydatności mentoringu w każdej dziedzinie.
Warsztaty dostarczyły wiele informacji na temat formy działania, która jest jeszcze w Polsce niezbyt rozpowszechniona, ale ma ogromny potencjał. Cenne było również nabycie umiejętności w zakresie zastosowania technik mentoringu. Udział członków Koła Naukowego Pedagogów w warsztatach został potwierdzony stosownymi zaświadczeniami.
https://www.ans-ns.edu.pl/wss/wydzial/o-wydziale/aktualnosci/4614-warsztaty-nt-mentoring-jako-forma-rozwoju-osobistego#sigProId16f7207ba4