Charakterystyka kierunku
Nowość!!! Kierunek uruchomiony jest od roku akademickiego 2022/2023
Kierunek wychodzi naprzeciw brakom kadrowym w nowoczesnym obszarze graphic design, przygotowując do atrakcyjnego zawodu, poszukiwanego na rynku pracy.
W ramach studiów Graphic design i technologie wizualne student nabędzie praktycznych umiejętności z zakresu nowocześnie rozumianych dziedzin artystycznych, wspartych technologiami cyfrowymi, w celu wyposażenia go w niezbędne kompetencje artystyczno-projektowe dla współczesnych usług projektowych.
Założeniem na kierunku Graphic design i technologie wizualne jest spiralne rozwijanie kompetencji studenta, z naciskiem na rozwój szerokich umiejętności z zakresu cyfrowego projektowania graficznego. Przyczyni się do tego biegłe poznanie środowiska pakietu Adobe – np. programów: Illustrator, Photoshop, InDesign, Premiere Pro, After Effects, Light Room, XD, umożliwiające swobodne działania projektowo-artystyczne w obszarze graphic design.
Współczesny design opiera się na nowych technologiach cyfrowych, dlatego niezbędne jest wyposażenie studenta w wiedzę z zakresu technologii informacyjnych. Osiągnie to na zajęciach obejmujących podstawy programowania w wybranym języku programowania (np. JavaScript/ C#) potrzebnym do tworzenia gier komputerowych, a także do skryptowanych animacji graficznych. Wiedza z zakresu IT zostanie wsparta o wiadomości z obszaru technologii internetowych i bezpieczeństwa w sieci oraz z zakresu widzenia maszynowego i podstaw sztucznej inteligencji. Wiadomości te będą też wykorzystywane w tworzeniu bardziej zaawansowanych treści cyfrowych, jak animacje czy gry komputerowe.
Kierunek Graphic design i technologie wizualne będzie realizowany w formie stacjonarnej i niestacjonarnej.
Graphic design i technologie wizualne
GRAPHIC DESIGN I TECHNOLOGIE WIZUALNE (GDiTW)
Nowość!!!
Kierunek studiów Graphic design i technologie wizualne pozwoli na przygotowanie specjalistów w obszarze, którzy zasilą rynek pracy związany z kreowaniem spójnego przekazu wizualnego podmiotów gospodarczych.
Absolwent studiów Graphic design i technologie wizualne będzie konkurencyjnym specjalistą, bardzo dobrze przygotowanym do wyzwań zawodowych w nowoczesnym społeczeństwie opartym na nowych technologiach. Będzie także wyposażony we właściwe kompetencje społeczne umożliwiające mu pracę z wykorzystaniem nowych technologii, prowadzoną indywidualnie lub zespołowo.
Duży nacisk położony został na kształcenie w zakresie języka angielskiego, aby jak najlepiej wyposażyć studentów w praktyczne kompetencje językowe, niezbędne na rynku pracy w branży graphic design (na poziomie B2).
Absolwent studiów na kierunku Graphic design i technologie wizualne posiada rozległą wiedzę na temat narzędzi i metod projektowania cyfrowej treści graficznej w obszarze graphic design. Wiedza na temat podstaw programowania jest wykorzystana w bardziej zaawansowanych aspektach, takich jak tworzenie krótkich animacji form graficznych, efektów ruchu w obrazie, gier komputerowych czy programowanych animacji potrzebnych do tworzenia identyfikacji wizualnych firm.
Potrafi tworzyć spójne, graficzne identyfikacje wizualne, systemy informacji funkcjonalnej, zróżnicowane publikacje i druki, współdziałać z zespołami redakcyjnymi, przygotowywać wydawnictwa do druku. Potrafi tworzyć trafne przekazy komunikacyjne oraz większe akcje promocyjne zbudowane z wielu graficznych elementów.
Jest przygotowany do współpracy w zespołach o szerszym zakresie projektowym, związanych z prężnie rozwijającą się branżą np. robotyki, wzornictwa dla przemysłu oraz innych dziedzin. Potrafi twórczo wykorzystać rysunek studyjny oraz narracyjny, tworzy ilustracje, formy komiksowe, co przekłada na język cyfrowy i wykorzystuje w wydawnictwach, firmach projektujących gry wideo. Potrafi współtworzyć gry komputerowe oraz animacje. Posiada umiejętności cyfrowego projektowania form przestrzennych do wykorzystania w rozrywce oraz przemyśle, w obszarze montażu oraz rejestrowania obrazu ruchomego.
W pracy posługuje się biegle językiem angielskim na poziomie B2, co poszerza jego możliwości zatrudnienia o korporacje międzynarodowe i pracę w zespołach anglojęzycznych. Jest przygotowany do wykonywania usług pracując zdalnie, tworząc własny podmiot gospodarczy.
Absolwent studiów pierwszego stopnia na kierunku Graphic design i technologie wizualne, profil praktyczny:
- wykorzystuje nabytą wiedzę i umiejętności jako wszechstronnie wykształcony designer związany głównie z obszarem narzędzi cyfrowych i rynkiem projektowania funkcjonalnego,
- stosuje współczesne formy infografiki na potrzeby wszechobecnego języka komunikacji wizualnej,
- zna i stosuje na wysokim poziomie cyfrowe narzędzia z obszaru graphic design dla potrzeb projektowych,
- zna zasady tworzenia gier komputerowych,
- projektuje czytelne elementy graficzne witryn internetowych, sklepów i mediów społecznościowych, użytkownika sieci, współtworzy kampanie sprzedaży produktu,
- projektuje identyfikacje graficzne przestrzeni wewnętrznej i zewnętrznej,
- projektuje graficzne systemy wystawiennicze galerii handlowych oraz sklepów np. w formie druków o różnym zasięgu i przeznaczeniu, w tym internetowo,
- projektuje graficznie i obsługuje procesy wydawnicze, wykonuje projekty na potrzeby zróżnicowanych form publikacji,
- tworzy indywidualne, autorskie prace artystyczno-projektowe jako niezależny twórca.
Absolwent kierunku Graphic design i technologie wizualne może podjąć pracę m.in.
w następujących miejscach, w formie stacjonarnej, hybrydowej lub zdalnej:
- firmy związane z projektowaniem graficznym.
- firmy związane z wytwarzaniem różnorodnego oprogramowania funkcjonalnego,
- firmy związane z tworzeniem gier komputerowych, internetowych,
- studia tworzące animacje,
- firmy związane z handlem stacjonarnym (sklepy, galerie handlowe),
- zintegrowane zespoły strategiczno-projektowe w dużych firmach produkcyjnych,
- firmy związane ze sprzedażą internetową,
- instytucje kultury i sztuki na każdym szczeblu,
- instytucje edukacyjne,
- wydawnictwa,
- drukarnie i punkty usług poligraficznych,
- firmy, korporacje zajmujące się szeroko pojętą identyfikacją, obsługą i promocją wizualną produktu,
- instytucje państwowe,
- instytucje krajowe,
- firmy i korporacje krajowe oraz międzynarodowe,
- stowarzyszenia, fundacje, organizacje pozarządowe,
- firmy, instytucje, korporacje mające swoją siedzibę poza granicami kraju – jako praca zdalna,
- inne miejsca pracy, w których potrzebna jest kompleksowa identyfikacja graficzna,
- prowadzenie własnej formy działalności gospodarczej z zakresu graphic design.
Warunki rekrutacji: https://www.pwsz-ns.edu.pl/rekrutacja/wymagane-dokumenty#rekrutacja-na-semestr-zimowy-roku-akademickiego-2022-2023
Zasady rekrutacji: https://www.pwsz-ns.edu.pl/rekrutacja/egzaminy-rozmowa-kwalifikacyjna#rekrutacja-na-semestr-zimowy-roku-akademickiego-2022-2023
Terminy rekrutacji https://www.pwsz-ns.edu.pl/rekrutacja/harmonogram-rekrutacji
Przedmioty realizowane w trakcie studiów
Przykładowe zajęcia realizowane w trakcie studiów:
- zajęcia z zakresu technologii wizualnych np. rysunek narracyjny /komiks i ilustracja książkowa, fotografia studyjna / fotografia dokumentacyjna, textile art, czccionka i font, typografia ruchoma, grafika artystyczna, formy przestrzenne/ wirtualne formy przestrzenne
- zajęcia z zakresu graphic design np. grafika rastrowa i wektorowa, komunikacja wizualna/ komunikacja wizualna w języku angielskim, wprowadzenie do komputerowego modelowania 3D, grafika wydawnicza, DTP, infografika, technologie tworzenia gier komputerowych, technologie internetowe i bezpieczeństwo w sieci, mała forma filmowa/ etiuda i klip, projektowanie w przestrzeni internetu/ grafika multimedialna, reklama produktu
Szczegółowy wykaz przedmiotów już wkrótce w zakładce Plany studiów – KLIKNIJ i SPRAWDŹ