Studia pierwszego stopnia
Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych” open=
- Charakterystyka kierunku
- Grupa zajęć specjalizacyjnych z zakresu Sztuk Wizualnych z Grafiką Projektową i Fotografią (SzWzGPiF)
- Przedmioty realizowane w trakcie studiów
Charakterystyka kierunku
Studia na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych realizowane są w Instytucie Pedagogicznym od 2007 roku. Zajęcia prowadzą doświadczeni wykładowcy wśród, których jest wielu uznanych artystów, prezentujących swoje prace na wystawach w kraju i poza granicami, a także specjalistów, którzy przekazują studentom cenne umiejętności i wiedzę, niezbędne na współczesnym rynku pracy oraz w dalszym rozwoju zawodowym i naukowym.
Systematycznie aktualizujemy treści kształcenia i doskonalimy bazę dydaktyczną, wyposażając pracownie i laboratoria. Monitorujemy losy naszych absolwentów, starając się zapewnić jak najlepsze przygotowanie do wejścia na rynek pracy.
Kierunek prowadzony jest na profilu praktycznym, co oznacza, że realizowany program, oprócz przygotowania teoretycznego, zapewnienia studentom możliwości zdobycia doświadczenia praktycznego.
Ponadto absolwent kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych w zależności od grupy zajęć specjalizacyjnych zdobywa pełne kwalifikacje i uprawnienia zawodowe zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. poz 1575 z późn. zm.) oraz z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela załącznik nr 3 (Dz. U. poz.1450).
Oferta Instytutu obejmuje między innymi:
· realizację 960 godzin praktyki zawodowej, śródrocznej i ciągłej,
· organizację zajęć praktycznych i ćwiczeniowych,
· organizację letnich plenerów artystycznych,
· profesjonalne wyposażenie zaplecza dydaktycznego,
· prowadzenie instytutowej biblioteki,
· wsparcie inicjatyw studenckich (koła naukowe, konkursy, wydarzenia kulturalne i sportowe).
Studia odbywają się w formie stacjonarnej (bezpłatnej dla osób z obywatelstwem polskim lub posiadających Kartę Polaka) gwarantującej zdobycie atrakcyjnych i poszukiwanych zawodów.
Kliknij i zobacz zaplecze dydaktyczne Instytutu Pedagogicznego:
Grupa zajęć specjalizacyjnych z zakresu Sztuk Wizualnych z Grafiką Projektową i Fotografią (SzWzGPiF)
Sztuki Wizualne z Grafiką Projektową i Fotografią
Absolwent posiada wiedzę oraz umiejętności wykwalifikowanego plastyka – twórcy w zakresie sztuk plastycznych oraz kreatywnego animatora kultury współczesnej i jej świadomego uczestnika. Jest przygotowany do realizacji i upowszechniania różnorodnych form wizualnych i medialnych dla celów artystycznych, poznawczych, edukacyjnych i użytkowych.
Potrafi stosować analogowe i cyfrowe techniki rejestracji i przetwarzania obrazu, wyraża własne koncepcje artystyczne za pomocą fotografii. Potrafi wykonać transformacje plastyczne za pomocą technik cyfrowych, programów graficznych z wykorzystaniem możliwości współczesnych urządzeń i sprzętu.
Posiada przygotowanie do podjęcia twórczej pracy zawodowej w ośrodkach i instytucjach kultury, sztuki i edukacji pozaszkolnej, do prowadzenia działań z zakresu animacji sztuki, w mass mediach, strukturach promocyjnych i reklamowych.
Jest przygotowany do podjęcia samodzielnej działalności twórczej z zakresu sztuk wizualnych oraz szeroko rozumianej grafiki projektowej, wydawniczej, reklamy, komunikacji i identyfikacji wizualnej oraz do podjęcia pracy w studiach projektowych, w mass mediach i w obszarze internetowej komunikacji wizualnej.
Absolwent zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym
z zakresu sztuk wizualnych.
Grupa zajęć specjalizacyjnych z zakresu sztuk wizualnych z grafiką projektową i fotografią jest realizowana w formie stacjonarnej.
Studia opierają się na ciekawym programie nauczania obejmującym takie przedmioty w toku studiów jak:
- malarstwo,
- rzeźba,
- grafika,
- podstawy fotografii,
- podstawy projektowania graficznego,
- plenery artystyczne (wakacje letnie),
- projektowanie w przestrzeni wirtualnej,
- reklama produktu,
- podstawy realizacji filmowej,
- fotografia studyjna i użytkowa,
- komputerowe programy graficzne,
- reklama produktu.
To tylko część naszej oferty edukacyjnej w celu poznania pełnego planu studiów sprawdź plan studiów.
Absolwent posiada kwalifikacje do:
- zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach podstawowych,
- uprawnienia do prowadzenia zajęć plastycznych w instytucjach oświatowo-wychowawczych i innych, w których wymagane jest posiadanie przygotowania pedagogicznego.
Absolwenci grupy zajęć specjalizacyjnych z zakresu Sztuk Wizualnych z Grafiką Projektową i Fotografią uzyskują przygotowanie pedagogiczne
Absolwenci znajdują zatrudnienie w placówkach, takich jak:
- studia graficzne,
- agencje reklamowe,
- drukarnie,
- wydawnictwa,
- studia fotograficzne,
- muzea i galerie,
- instytucje kulturalne i artystyczne,
- szkoły podstawowe,
- instytucje oświatowo-wychowawcze.
Absolwenci posiadają dodatkowe umiejętności: tworzenia i realizacji własnych koncepcji artystycznych z wykorzystaniem różnych technik i narzędzi oraz z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania.
Przedmioty realizowane w trakcie studiów
Wykaz przedmiotów znajduje się w zakładce Plany studiów - KLIKNIJ i SPRAWDŹ
Public relations i reklama” open=
Charakterystyka kierunku
Kierunek Public relations i reklama jest istotnym elementem poszerzenia oferty edukacyjnej. Kierunek Public relations i reklama charakteryzuje się przede wszystkim zwróceniem uwagi studentów na budowę relacji i dialogu pomiędzy organizacją a jej otoczeniem. Studia zapewniają znajomość narzędzi PR, otoczenia medialnego, a także kształtowanie ponadprzeciętnej kompetencji będą się uczyć kreatywnych rozwiązań komunikacyjnych, opartych na zarządzaniu przez cele. Studia umożliwią realizację projektów promocyjnych, dzięki czemu absolwent kierunku przygotowany będzie do podjęcia wyzwań na rynku pracy.
Public relations jest istotną funkcją zarządzania wspierającą życie społeczne w jego najszerszym rozumieniu: począwszy od sprawowania władzy na szczeblu lokalnym, krajowym, przez szeroko pojmowaną działalność gospodarczą, edukację, służbę zdrowia i działalność charytatywną, a na polityce międzynarodowej kończąc.
Budowanie pozytywnego wizerunku organizacji dzięki świadomym, celowym, systematycznym i długotrwałym oddziaływaniom w dobie społeczeństwa informacyjnego jest szczególnie istotnym zabiegiem z uwagi na funkcjonowanie podmiotów na dynamicznej arenie rynkowej.
Reklama jako jeden z kanałów komunikowania się przedsiębiorstwa z otoczeniem stanowi ważny element strategii marketingowej oddziałującej na zachowania konsumenckie. W trosce o dbałość jakości komunikatów w tym obszarze, a jednocześnie zachowując intencje obejmujące rygory etyczne, konstruowanie kierunku Public Relations i reklama jest nie tylko reakcją na zapotrzebowanie na zasoby ludzkie lokalnego rynku w obszarze brandingu, komunikacji w social mediach, zarządzania marką w Internecie, ale ogólnego trendu w skali globalnej.
Intencje pracodawców, aby pozyskali specjalistów przygotowanych w praktyczny sposób do wykonywania zawodu są skorelowane z profilem i poziomem konstruowanego kierunku w PWSZ w Nowym Sączu. Studia zapewniają znajomość narzędzi PR, otoczenia mediowego, a także kształtowanie ponadprzeciętnej kompetencji językowej (komunikacyjnej).
Studia odbywają się w formie stacjonarnej i niestacjonarnej.
Kliknij i zobacz zaplecze dydaktyczne Instytutu Pedagogicznego:
Public relations i reklama (PRiR)
Public relations i reklama
Na kierunku Public relations i reklama studenci będą się uczyć kreatywnych rozwiązań komunikacyjnych, opartych na zarządzaniu przez cele. Studia umożliwią realizację projektów promocyjnych, dzięki czemu absolwent kierunku przygotowany będzie do podjęcia wyzwań na rynku pracy. Public Relations jest istotną funkcją zarządzania wspierającą życie społeczne w jego najszerszym rozumieniu: począwszy od sprawowania władzy na szczeblu lokalnym, krajowym, przez szeroko pojmowaną działalność gospodarczą, edukację, służbę zdrowia i działalność charytatywną, a na polityce międzynarodowej kończąc.
Oprócz szerokiej wiedzy z zakresu nauk społecznych (nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki socjologiczne oraz psychologia)dotyczących uwarunkowań relacji międzyludzkich, studenci zdobędą umiejętności i kompetencje społeczne np. umiejętność organizacji pracy w grupie i efektywnej komunikacji w zespole, umiejętność dobierania treść i form komunikatów z uwzględnieniem specyfiki społecznej i kulturowej odbiorców, będzie otwarty na nowe rozwiązania w dziedzinie komunikacji wizualnej, medialnej i społecznej. Poznają zasady posługiwania się nowymi technologiami w celach komunikacyjnych. W ramach praktyk studenci będą mieć możliwość zdobycia praktycznych umiejętności związanych z wykonywaniem przyszłego zawodu.
Absolwent zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym
z zakresu Public Relations i reklamy.
Kierunek Public relations i reklama będzie realizowany w formie stacjonarnej i niestacjonarnej.
Studia opierają się na ciekawym programie nauczania obejmującym takie przedmioty w toku studiów jak:
- Dynamika grup społecznych
-
Trening kreatywności
-
PR w mediach
-
PR w organizacjach komercyjnych i niekomercyjnych
-
Współpraca z mediami
-
Komunikacja międzykulturowa
-
Kultura języka mówionego
-
Psychologia reklamy
-
Projektowanie graficzne i DTP
-
Copywriting
-
Strategie promocyjne
-
Projektowanie stron www i zarządzanie nimi
To tylko część naszej oferty edukacyjnej w celu poznania pełnego planu studiów sprawdź plan studiów.
Absolwent posiada kwalifikacje do:
- zajmowania stanowiska specjalisty ds. public relations,
- zajmowania stanowiska specjalisty ds. reklamy i marketingu.
Absolwenci znajdują zatrudnienie w placówkach, takich jak:
- instytucje medialne,
- studia graficzne,
- agencje reklamowe,
- wydawnictwa,
- studia fotograficzne lub eventowe,
- komórki lub wydziały promocji, reklamy, marketingu lub public relations w urzędach i jednostkach różnego szczebla.
Absolwenci posiadają dodatkowe umiejętności:
- projektowania i realizacji strategii public relations (komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej);
-
stosowania adekwatnych instrumentów i narzędzi public relations;
-
budowania i podtrzymywania relacji z mediami, tworzenia tekstów informacyjnych i wizerunkowych;
-
wykorzystania różnych typów mediów (w tym także mediów społecznościowych) w komunikacji public relations;
-
projektowania i organizowania szkoleń z zastosowaniem nowoczesnych platform edukacyjnych;
-
zarządzania wizerunkiem instytucji w mediach społecznościowych;
-
kształtowania wizerunku produktu i marki z wykorzystywaniem wiedzy i narzędzi stosowanych w reklamie i copywritingu
-
redagować korespondencję, komunikaty prasowe, teksty promocyjne i reklamowe;
-
komunikacji społecznej oraz analitycznego i refleksyjnego spojrzenia na własną rolę zawodową.
Studenci mają możliwość poszerzenia swojej wiedzy i kompetencji angażując się w działalność studenckich kół naukowych, organizację konferencji naukowych, uczestnictwo w projektach współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, programy międzynarodowej wymiany studentów „ERASMUS+”.
Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia oraz studiów podyplomowych.
Przedmioty realizowane w trakcie studiów
Wykaz przedmiotów znajduje się w zakładce Plany studiów - KLIKNIJ i SPRAWDŹ
Graphic design i technologie wizualne” open=
Rozmawiamy o najnowszej ofercie studiów w PWSZ w Nowym Sączu!
sadeczanin.info, 23/08/2022
Graphic design i projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów, to zupełnie nowe kierunki w ofercie sądeckiej PWSZ. Czym się charakteryzują? Jakie umiejętności w trakcie trwania studiów będą nabywać studenci? O szczegółach porozmawialiśmy z dr hab. Iwoną Bugajską-Bigos, prof. PWSZ.
- 17 sierpnia ruszyła II tura rekrutacji na nowy kierunek – graphic design i technologie wizualne. Brzmi bardzo nowocześnie.
- I taki rzeczywiście ten kierunek jest - mówi dr hab. Iwona Bugajska-Bigos, prof. PWSZ w Nowym Sączu. II tura rekrutacji potrwa do 20 września. Został uruchomiony parę tygodni temu. Są to studia I stopnia na profilu praktycznym. Obecnie będą prowadzone w Instytucie Pedagogicznym, ale nazwa ta będzie obowiązywała tylko do końca września. Od 1 września będzie to wydział, a my będziemy katedrą.
Graphic design i projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów - nowe kierunki na PWSZ
- Co będzie obejmował proces kształcenia?
- Uruchomiliśmy ten kierunek w wyniku obserwacji zmian na rynku pracy. Od 2007 roku prowadzimy kształcenie artystyczne w naszej uczelni. Chcąc wychodzić naprzeciw nowym zawodom oraz po wnikliwym zbadaniu sytuacji na rynku, postanowiliśmy zaproponować kształcenie w tak nowoczesnym obszarze, jak graphic design w połączeniu z nowymi technologiami. W skrócie, proponujemy bardzo atrakcyjne wykształcenie dla osób zainteresowanych nowoczesnym projektowaniem, na bazie rozwiniętych umiejętności artystycznych, o charakterze użytkowym.
- Co absolwent tego kierunku będzie mógł robić?
Postawiliśmy na dwa główne obszary. Jest to nabycie rozwiniętych kompetencji z zakresu graphic design, czyli nowoczesnego projektowania, opartego na nowych technologiach, narzędziach cyfrowych, głównie z zakresu projektowania cyfrowego programów komputerowych z pakietu Adobe. W nowoczesnym ujęciu wykorzystane będą sztuki wizualne. Będziemy zaopatrywać przyszłego absolwenta w szeroki zakres umiejętności artystyczno-projektowych z nastawieniem na to, by odnalazł się w nowoczesnym, zaawansowanym projektowaniu.
Cała rozmowa, w której zaprezentowany został również kierunek projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów, znajduje się w materiale filmowym. Więcej informacji o nowych kierunkach na kolejnych stronach.
(rozmawiał: Tomasz Kowalski, wideo: Mateusz Pogwizd
Graphic design i technologie wizualne - rozmawiamy o najnowszej ofercie studiów w PWSZ w Nowym Sączu!
Graphic design i projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów, to zupełnie nowe kierunki w ofercie sądeckiej PWSZ. Czym się charakteryzują? Jakie umiejętności w trakcie trwania studiów będą nabywać studenci? O szczegółach porozmawialiśmy z dr hab. Iwoną Bugajską-Bigos, prof. PWSZ.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu poszerza swą ofertę kształcenia od roku akademickiego 2021/2022 o innowacyjne studia drugiego stopnia na kierunku Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów.
Studia adresowane są do osób zainteresowanych zagadnieniem UX-design, nowymi mediami, użytkowym wykorzystaniem umiejętności projektowania komputerowego.
Nowo powstały kierunek Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów jest odpowiedzią na intensywne zmiany zachodzące na rynku w Polsce i na arenie międzynarodowej, związane z rozwojem technologii komputerowych, także w dziedzinie artystyczno-projektowej. Kształcenie na kierunku związane z jest interdyscyplinarnym obszarem o ogromnym potencjale i zasięgu globalnym, co daje możliwość pracy z największymi firmami świata z dowolnego miejsca, także w formie pracy zdalnej. Studia przygotowują do zdobycia poszukiwanych na rynku pracy kwalifikacji w branży o dużym deficycie specjalistów z zakresu UX-design, zajmujących się projektowaniem funkcjonalnych, atrakcyjnych wizualnie interfejsów aplikacji użytkowych, stron internetowych, form identyfikacji wizualnej, reklamy i zaawansowanego projektowania graficznego na bazie narzędzi cyfrowych.
Wyjątkowa oferta jest reakcją na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów projektujących interaktywne narzędzia w oparciu o zespołowy proces tworzenia, z włączeniem w niego użytkownika kreowanego produktu. Studia gwarantują przygotowanie projektanta-twórcy zaangażowanego w interakcyjny proces projektowania skoncentrowanego na potrzebach użytkownika, uwzględnianych na każdym etapie projektowania. Użytkownik bowiem aktywnie uczestniczy w procesie projektowania danego produktu.
W trakcie studiów student nabywa zaawansowanych umiejętności projektowych z zakresu funkcjonalności i działania różnych procesów cyfrowych, jakości języka wizualnego i kreacji estetycznej. Studia dostępne są w formie stacjonarnej i niestacjonarnej.
Szczegółowe informacje o kierunku znaleźć można na stronie PWSZ: https://www.pwsz-ns.edu.pl/ip/kierunki-studiow/studia-ii-stopnia/projektowanie-zorientowane-na-uzytkownika-nowych-mediow.
Kształcenie na kierunku
Studia drugiego stopnia Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów zapewniają kształcenie w obszarze złożonych form interakcji z użytkownikiem, w oparciu o proces tworzenia języków komunikacji osiąganej za pomocą przekazu wizualnego. Kształcenie jest zorientowane na użytkownika nowych mediów, głównie w oparciu o narzędzia cyfrowe, pozwalające swobodnie używać i tworzyć profesjonalną i kompleksową formę komunikacji wizualnej. Kierunki o podobnym profilu od kilku lat prowadzone są na wielu uczelniach zagranicznych, cieszą się tam dużym powodzeniem i gwarantują absolwentom bardzo atrakcyjną pracę. Ich angielska nazwa często brzmi: (UCD) User-centered design / (UOD) User-oriented design / UX-design.
Innowacyjnie zaplanowane kształcenie na kierunku opiera się na dwóch głównych obszarach: zajęcia z zakresu projektowania zorientowanego na użytkownika oraz zajęcia z zakresu nowych mediów np.:
- projektowanie graficznych interfejsów użytkownika,
- media interaktywne,
- projektowanie grafiki interfejsów,
- projektowanie aplikacji mobilnych,
- projektowanie reklamy wizualnej,
- identyfikacja wizualna i promocja produktu,
- Internet rzeczy,
- projektowanie graficzne 2D i 3D,
- druk 3D,
- film animowany,
- podstawy projektowania gier,
- obraz ruchomy na potrzeby dizajnu,
- grafika interdyscyplinarna,
- fotografia utylitarna
Kwalifikacje
Absolwent studiów wyposażony jest w kompetencje zawodowe, zgodne z najnowszymi potrzebami rynkowymi, ma kwalifikacje do podjęcia pracy w obszarze projektowania zorientowanego na użytkownika nowych mediów, na bazie posiadanych umiejętności:
- realizacji projektów jako dizajner w zakresie nowych mediów,
- projektowania graficznych interfejsów użytkownika dla oprogramowania użytkowego i rozrywkowego,
- projektowania różnorodnych identyfikacji wizualnych,
- stosowania rozbudowanego języka infografiki na potrzeby klienta,
- używania zaawansowanych narzędzi komunikacyjnych z obszaru nowych mediów,
- opracowania interfejsów urządzeń interaktywnych,
- projektowania interfejsów portali społecznościowych, stron www,
- projektowania na potrzeby Internetu rzeczy (IoT, „Internet of Things”),
- tworzenia identyfikacji graficznej produktu,
- projektowania identyfikacji graficznych przestrzeni wewnętrznej (sklepy, instytucje itp.),
- tworzenia identyfikacji graficznych przestrzeni zewnętrznej (znaki informacyjne, informacja wizualna funkcjonująca w przestrzeni publicznej itp.),
- wykonywania kompleksowych projektów na potrzeby publikacji,
- pracy w zespołach projektowych z wykorzystaniem współczesnych metodologii.
Co po studiach?
Nowocześnie wykształcony absolwent, wyposażony w wiedzę i umiejętności praktyczne oraz estetyczne wyczucie oparte na użytkowo rozwiniętych umiejętnościach artystyczno-projektowych, będzie miał szansę zdobyć pracę nie tylko w obszarze projektowania graficznego i profesjonalnej reklamy wizualnej, ale również w instytucjach czy firmach, gdzie rozumienie działań zespołowych w celu zapewnienia spójnego wizerunku staje się ważnym aspektem koniecznego rozwoju we współczesnym świecie.
Absolwent może podjąć pracę m.in. w następujących miejscach:
- firmy związane z projektowaniem graficznym,
- firmy związane z wytwarzaniem różnorodnego oprogramowania,
- firmy związane z handlem stacjonarnym (sklepy, galerie handlowe),
- firmy związane ze sprzedażą internetową,
- wydawnictwa, drukarnie i punkty usług poligraficznych,
- firmy zajmujące się szeroko pojętą identyfikacją, obsługą wizualną produktu,
- agencje reklamowe,
- instytucje państwowe,
- firmy i korporacje krajowe oraz międzynarodowe,
- inne miejscach pracy, w których potrzebna jest kompleksowa identyfikacja wizualna.
Praca zawodowa może być wykonywana na rynku lokalnym, ale także, dzięki coraz częściej występującej formie pracy zdalnej w tej branży, w całym kraju, jak i za granicą. Umiejętność tworzenia identyfikacji wizualnej pozwala absolwentowi pracować zdalnie i obsługiwać zlecenia przez Internet. W pracy posługuje się biegle językiem angielskim na poziomie B2+, co poszerza jego możliwości zatrudnienia o korporacje międzynarodowe i pracę w zespołach anglojęzycznych.
W ramach studiów Graphic design i technologie wizualne student nabędzie praktycznych umiejętności z zakresu nowocześnie rozumianych dziedzin artystycznych, wspartych technologiami cyfrowymi, w celu wyposażenia go w niezbędne kompetencje artystyczno-projektowe dla współczesnych usług projektowych.
Założeniem na kierunku Graphic design i technologie wizualne jest spiralne rozwijanie kompetencji studenta, z naciskiem na rozwój szerokich umiejętności z zakresu cyfrowego projektowania graficznego. Przyczyni się do tego biegłe poznanie środowiska pakietu Adobe – np. programów: Illustrator, Photoshop, InDesign, Premiere Pro, After Effects, Light Room, XD, umożliwiające swobodne działania projektowo-artystyczne w obszarze graphic design.
Współczesny design opiera się na nowych technologiach cyfrowych, dlatego niezbędne jest wyposażenie studenta w wiedzę z zakresu technologii informacyjnych. Osiągnie to na zajęciach obejmujących podstawy programowania w wybranym języku programowania (np. JavaScript/ C#) potrzebnym do tworzenia gier komputerowych, a także do skryptowanych animacji graficznych. Wiedza z zakresu IT zostanie wsparta o wiadomości z obszaru technologii internetowych i bezpieczeństwa w sieci oraz z zakresu widzenia maszynowego i podstaw sztucznej inteligencji. Wiadomości te będą też wykorzystywane w tworzeniu bardziej zaawansowanych treści cyfrowych, jak animacje czy gry komputerowe.
Czego nauczy się student?
Kierunek studiów Graphic design i technologie wizualne pozwoli na przygotowanie specjalistów w obszarze, którzy zasilą rynek pracy związany z kreowaniem spójnego przekazu wizualnego podmiotów gospodarczych.
Absolwent studiów Graphic design i technologie wizualne będzie konkurencyjnym specjalistą, bardzo dobrze przygotowanym do wyzwań zawodowych w nowoczesnym społeczeństwie opartym na nowych technologiach. Będzie także wyposażony we właściwe kompetencje społeczne umożliwiające mu pracę z wykorzystaniem nowych technologii, prowadzoną indywidualnie lub zespołowo.
Duży nacisk położony został na kształcenie w zakresie języka angielskiego, aby jak najlepiej wyposażyć studentów w praktyczne kompetencje językowe, niezbędne na rynku pracy w branży graphic design (na poziomie B2).
Kwalifikacje i uprawnienia zawodowe absolwenta kierunku Graphic design i technologie wizualne
Absolwent studiów na kierunku Graphic design i technologie wizualne posiada rozległą wiedzę na temat narzędzi i metod projektowania cyfrowej treści graficznej w obszarze graphic design. Wiedza na temat podstaw programowania jest wykorzystana w bardziej zaawansowanych aspektach, takich jak tworzenie krótkich animacji form graficznych, efektów ruchu w obrazie, gier komputerowych czy programowanych animacji potrzebnych do tworzenia identyfikacji wizualnych firm.
Potrafi tworzyć spójne, graficzne identyfikacje wizualne, systemy informacji funkcjonalnej, zróżnicowane publikacje i druki, współdziałać z zespołami redakcyjnymi, przygotowywać wydawnictwa do druku. Potrafi tworzyć trafne przekazy komunikacyjne oraz większe akcje promocyjne zbudowane z wielu graficznych elementów.
Jest przygotowany do współpracy w zespołach o szerszym zakresie projektowym, związanych z prężnie rozwijającą się branżą np. robotyki, wzornictwa dla przemysłu oraz innych dziedzin. Potrafi twórczo wykorzystać rysunek studyjny oraz narracyjny, tworzy ilustracje, formy komiksowe, co przekłada na język cyfrowy i wykorzystuje w wydawnictwach, firmach projektujących gry wideo. Potrafi współtworzyć gry komputerowe oraz animacje. Posiada umiejętności cyfrowego projektowania form przestrzennych do wykorzystania w rozrywce oraz przemyśle, w obszarze montażu oraz rejestrowania obrazu ruchomego.
W pracy posługuje się biegle językiem angielskim na poziomie B2, co poszerza jego możliwości zatrudnienia o korporacje międzynarodowe i pracę w zespołach anglojęzycznych. Jest przygotowany do wykonywania usług pracując zdalnie, tworząc własny podmiot gospodarczy.
Absolwent studiów pierwszego stopnia na kierunku Graphic design i technologie wizualne, profil praktyczny:
- wykorzystuje nabytą wiedzę i umiejętności jako wszechstronnie wykształcony designer związany głównie z obszarem narzędzi cyfrowych i rynkiem projektowania funkcjonalnego,
- stosuje współczesne formy infografiki na potrzeby wszechobecnego języka komunikacji wizualnej,
- zna i stosuje na wysokim poziomie cyfrowe narzędzia z obszaru graphic design dla potrzeb projektowych,
- zna zasady tworzenia gier komputerowych,
- projektuje czytelne elementy graficzne witryn internetowych, sklepów i mediów społecznościowych, użytkownika sieci, współtworzy kampanie sprzedaży produktu,
- projektuje identyfikacje graficzne przestrzeni wewnętrznej i zewnętrznej,
- projektuje graficzne systemy wystawiennicze galerii handlowych oraz sklepów np. w formie druków o różnym zasięgu i przeznaczeniu, w tym internetowo,
- projektuje graficznie i obsługuje procesy wydawnicze, wykonuje projekty na potrzeby zróżnicowanych form publikacji,
- tworzy indywidualne, autorskie prace artystyczno-projektowe jako niezależny twórca.
Co po studiach?
Absolwent kierunku Graphic design i technologie wizualne może podjąć pracę m.in. w następujących miejscach, w formie stacjonarnej, hybrydowej lub zdalnej:
- firmy związane z projektowaniem graficznym,
- firmy związane z wytwarzaniem różnorodnego oprogramowania funkcjonalnego,
- firmy związane z tworzeniem gier komputerowych, internetowych,
- studia tworzące animacje,
- firmy związane z handlem stacjonarnym (sklepy, galerie handlowe),
- zintegrowane zespoły strategiczno-projektowe w dużych firmach produkcyjnych,
- firmy związane ze sprzedażą internetową,
- instytucje kultury i sztuki na każdym szczeblu,
- instytucje edukacyjne,
- wydawnictwa,
- drukarnie i punkty usług poligraficznych,
- firmy, korporacje zajmujące się szeroko pojętą identyfikacją, obsługą i promocją wizualną produktu,
- instytucje państwowe,
- instytucje krajowe,
- firmy i korporacje krajowe oraz międzynarodowe,
- stowarzyszenia, fundacje, organizacje pozarządowe,
- firmy, instytucje, korporacje mające swoją siedzibę poza granicami kraju – jako praca zdalna,
- inne miejsca pracy, w których potrzebna jest kompleksowa identyfikacja graficzna,
- prowadzenie własnej formy działalności gospodarczej z zakresu graphic design.
Warunki rekrutacji
Kierunek Graphic design i technologie wizualne będzie realizowany w formie stacjonarnej i niestacjonarnej.
Zasady rekrutacji
Przykładowe zajęcia realizowane w trakcie studiów:
- zajęcia z zakresu technologii wizualnych np. rysunek narracyjny /komiks i ilustracja książkowa, fotografia studyjna / fotografia dokumentacyjna, textile art, czcionka i font, typografia ruchoma, grafika artystyczna, formy przestrzenne/ wirtualne formy przestrzenne
- zajęcia z zakresu graphic design np. grafika rastrowa i wektorowa, komunikacja wizualna/ komunikacja wizualna w języku angielskim, wprowadzenie do komputerowego modelowania 3D, grafika wydawnicza, DTP, infografika, technologie tworzenia gier komputerowych, technologie internetowe i bezpieczeństwo w sieci, mała forma filmowa/ etiuda i klip, projektowanie w przestrzeni internetu/ grafika multimedialna, reklama produktu
https://sadeczanin.info/wiadomosci-telewizja/graphic-design-i-technologie-wizualne-rozmawiamy-o-najnowszej-ofercie-studiow-w
Studia drugiego stopnia
Pedagogika II stopnia” open=
- Warunki rekrutacji
- Charakterystyka kierunku
- Grupa zajęć specjalizacyjnych z zakresu Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna
- Grupa zajęć specjalizacyjnych z zakresu Logopedii
- Grupa zajęć specjalizacyjnych z zakresu Kryminologii i Resocjalizacji
- Przedmioty realizowane w trakcie studiów
Warunki rekrutacji
O przyjęcie na studia drugiego stopnia na kierunek Pedagogika:
1) w grupie zajęć specjalizacyjnych w zakresie: Logopedia mogą ubiegać się kandydaci, którzy posiadają dyplom ukończenia studiów:
a) na kierunku „Pedagogika” i posiadają uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela,
b) na innych kierunkach studiów z obszaru nauk humanistycznych lub społecznych – kandydaci przystępują do rozmowy kwalifikacyjnej oraz mają obowiązek w trakcie studiów drugiego stopnia zaliczyć moduł przedmiotów kierunkowych w ramach zajęć nie objętych programem studiów;
2) w grupie zajęć specjalizacyjnych w zakresie: Kryminologia i resocjalizacja z przygotowaniem pedagogicznym mogą ubiegać się kandydaci, którzy posiadają dyplom ukończenia studiów:
a) na kierunku „Pedagogika”
b) na innych kierunkach studiów z obszaru nauk humanistycznych lub społecznych – kandydaci przystępują do rozmowy kwalifikacyjnej oraz mają obowiązek w trakcie studiów drugiego stopnia zaliczyć moduł przedmiotów kierunkowych w ramach zajęć nie objętych planem studiów.
Kliknij i zobacz jak wyglądały wydarzenia organizowane w Instytucie Pedagogicznym
Na kierunku Pedagogika, kandydatów, o których mowa w pkt 1a i 2a (patrz wyżej) przyjmuje się biorąc pod uwagę średnią arytmetyczną ocen uwzględniającą: ocenę na dyplomie oraz średnią arytmetyczną ocen ze studiów pierwszego stopnia lub studiów jednolitych magisterskich określoną w zaświadczeniu wydanym przez uczelnię, która nadała tytuł zawodowy lub na podstawie średniej arytmetycznej ocen uzyskanych w trakcie studiów, wyliczonej przez Komisję Rekrutacyjną ze wszystkich ocen znajdujących się w indeksie studiów pierwszego stopnia/jednolitych magisterskich – w przypadku braku możliwości uzyskania zaświadczenia o średniej arytmetycznej ocen.
Natomiast kandydatów, o których mowa w pkt 1b i 2b przyjmuje się biorąc pod uwagę średnią arytmetyczną ocen uwzględniającą: ocenę na dyplomie ukończenia studiów, ocenę uzyskaną w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej podczas której kandydat powinien wykazać się podstawową wiedzą na temat:
a) miejsca pedagogiki i jej subdyscyplin w systemie nauk oraz powiązań z innymi dyscyplinami,
b) prawidłowości dotyczących funkcjonowania grup społecznych, ich klasyfikacji, struktury oraz rodzajów więzi społecznych, prawidłowości i zakłóceń w tym obszarze,
c) procesów komunikacji interpersonalnej,
d) organizacji i funkcjonowania placówek oświatowych, kulturalnych i medialnych, a także umiejętnością sformułowania i uzasadnienia własnej opinii o zakresie i praktycznym znaczeniu praktyk zawodowych.
W roku akademickim 2022/2023 nie będzie kontynuowana rekrutacja na studia II stopnia na kierunku PEDAGOGIKA (w grupie zajęć specjalizacyjnych Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna)
Charakterystyka kierunku
Studia drugiego stopnia na kierunku Pedagogika prowadzone są na profilu praktycznym, co oznacza, że realizowany program studiów, oprócz przygotowania teoretycznego, zapewnienia możliwości zdobycia doświadczenia praktycznego.
Oferta Instytutu obejmuje między innymi: odpowiedni wymiar i formę praktyk zawodowych śródrocznych i ciągłych, szeroki wachlarz zajęć w formie wykładów, ćwiczeń, warsztatów, laboratoriów, profesjonalnie wyposażone zaplecze dydaktyczne, bogato wyposażoną bibliotekę instytutową, wsparcie inicjatyw studenckich (koła naukowe, konkursy, wydarzenia kulturalne i sportowe).
Ponadto absolwent kierunku studiów drugiego stopnia Pedagogika w zależności od grupy zajęć specjalizacyjnych zdobywa pełne kwalifikacje i uprawnienia zawodowe zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. poz 1575 z późn. zm.) oraz z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela załącznik nr 3 (Dz. U. poz.1450).
Absolwent posiada poszerzoną i głęboką wiedzę pedagogiczną, historyczno-filozoficzną, psychologiczną, socjologiczną i biologiczną, która stanowi podstawę wielowymiarowej działalności w obszarze kształcenia, wychowania i rozwoju człowieka w ciągu całego życia. Potrafi z refleksją podejmować kreatywne i nowatorskie działania w obszarze procesów pedagogicznych. Potrafi prowadzić badania naukowe, wykorzystywać ich wyniki w praktyce pedagogicznej i na ich podstawie wdrażać pomysły usprawniające oraz doskonalące efekty pracy pedagogicznej zgodnie z zasadami i normami etyki.
W trakcie studiów studenci realizują swoje pasje, działając w kołach naukowych, przygotowując publikacje i referaty na konferencje naukowe, angażują się również w wydarzenia kulturalne i inicjatywy dla najmłodszych. Instytut biorąc odpowiedzialność za kształcenie swoich studentów dokłada wszelkich starań, by czas studiowania został wykorzystany efektywnie, doskonaląc programy kształcenia, wzbogacając ofertę edukacyjną, utrzymując stały i przyjazny kontakt z otoczeniem społeczno-gospodarczym oraz monitorując losy absolwentów.
Studenci mają możliwość poszerzenia swojej wiedzy i kompetencji angażując się w działalność studenckich kół naukowych, organizację konferencji naukowych, uczestnictwo w projektach współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, programy międzynarodowej wymiany studentów "ERASMUS+".
Kliknij i zobacz jak wyglądały wydarzenia organizowane w Instytucie Pedagogicznym
Kliknij i zobacz bazę dydaktyczną Instytutu Pedagogicznego:
Grupa zajęć specjalizacyjnych z zakresu Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna (EPiW II)**
**Ostatni rok naboru 2021/2022
Grupy zajęć specjalizacyjnych wybierane są po I roku studiów
Absolwent Edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej uzyska wszechstronną i profesjonalną wiedzę oraz umiejętności i kompetencje samodzielnego rozwiązywania problemów teoretycznych i praktycznych z zakresu: edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, działalności prospołecznej, samodoskonalenia oraz samokształcenia, kreatywnych i nowatorskich działań w obszarze procesów pedagogicznych, umiejętności współpracy z różnymi podmiotami i podejmowania zadań w środowiskach uwarunkowań rozwojowych dzieci, rodziny, małych grup społecznych, prowadzenia badań naukowych i wykorzystywania wyników w praktyce pedagogicznej, wdrażania pomysłów usprawniających oraz doskonalących efekty pracy pedagogicznej.
Absolwent zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu pedagogiki.
Studia oferują ciekawy program studiów obejmujący między innymi takie przedmioty jak:
- Edukacja kreatywna - kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji,
- Tutoring rozwojowy w pracy z dziećmi,
- Edukacja medialna,
- Edukacja nowej generacji,
- Edukacja polonistyczna z metodyką - wspieranie rozwoju językowego dziecka,
- Edukacja społeczna,
- Projektowanie aktywności ruchowej i muzycznej dziecka,
- Projektowanie działań zintegrowanych w edukacji dziecka,
- Trening umiejętności wychowawczych,
- Współczesne koncepcje wczesnej edukacji dziecka.
Absolwent grupy zajęć specjalizacyjnych Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela:
- w przedszkolach i klasach I-III szkół podstawowych,
- wychowawcy w świetlicach szkolnych i nauczyciela wychowawcy w internatach.
Absolwent znajduje zatrudnienie w:
- w przedszkolach: szkolnych, publicznych, prywatnych, społecznych,
- klasach I-III szkół podstawowych,
- w świetlicach szkolnych,
- w internatach,
- w instytucjach organizujących czas wolny dzieciom,
- w edukacji domowej i nauczaniu indywidualnym.
Grupa zajęć specjalizacyjnych z zakresu Logopedii
LOGOPEDIA (L II)
Grupy zajęć specjalizacyjnych wybierane są po I roku studiów
Logopedia jest nauką o kształtowaniu właściwej mowy w okresie jej rozwoju i jej doskonaleniu w późniejszym okresie, a także o usuwaniu różnego rodzaju wad i zaburzeń mowy.
Absolwent grupy zajęć specjalizacyjnych Logopedia przygotowany jest do podjęcia szeroko rozumianej pracy edukacyjnej z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami mowy i jej rozwoju, z trudnościami w nabywaniu języka, uczeniu się czytania i pisania, z zaburzeniami artykulacyjnymi. Absolwent zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu pedagogiki.
Studia oferują ciekawy program studiów obejmujący między innymi takie przedmioty jak:Elementy ortodoncji
- Fonetyka i fonologia,
- Foniatria i audiologia,
- Metodyka postępowania logopedycznego -budowanie kompetencji lingwistycznej,
- Wybrane problemy psycholingwistyki,
- Wybrane zagadnienia z neurologii,
- Wybrane zagadnienia z psychiatrii dziecięcej,
- Zaburzenia mowy związane z brakiem sprawności realizacyjnych,
- Zaburzenia mowy związane z niewykształconymi sprawnościami percepcyjnymi,
- Zaburzenia mowy związane z rozpadem systemu komunikacyjnego.
Absolwent posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska:
- nauczyciela logopedy w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych, szkołach policealnych, liceach ogólnokształcących, technikach, branżowych szkołach II stopnia, branżowych szkołach I stopnia, placówkach oświatowo-wychowawczych oraz placówkach zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania.
Absolwent posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć:
- wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Absolwent jest przygotowany do prowadzenia:
- terapii logopedycznej,
- zajęć z osobami o sprzężonych zaburzeniach rozwojowych i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- badań i działań praktycznych w zakresie ogólnej diagnozy stanu rozwoju mowy,
- ogólnej terapii zaburzeń komunikacji człowieka na różnych etapach rozwoju i w różnych sferach aktywności: edukacyjnej, społecznej i zawodowej,
- samodzielnego zarządzania zespołem i placówką, w której prowadzona jest diagnoza i terapia zaburzeń komunikacji językowej,
- prywatnej praktyki logopedycznej.
Absolwenci kierunku Pedagogika – grupa zajęć specjalizacyjnych z zakresu logopedii znajdują zatrudnienie w placówkach, takich jak:
- szkoły podstawowe,
- przedszkola,
- gabinety i poradnie logopedyczne,
- placówkach wychowania pozaszkolnego.
Grupa zajęć specjalizacyjnych z zakresu Kryminologii i Resocjalizacji
KRYMINOLOGIA I RESOCJALIZACJA Z PRZYGOTOWANIEM PEDAGOGICZNYM (KiRzPP II)
Grupy zajęć specjalizacyjnych wybierane są po I roku studiów
Po ukończeniu studiów Resocjalizacja z elementami kryminologii z przygotowaniem pedagogicznym absolwent posiada wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne w zakresie rozpoznawania zjawisk przestępczych w ich szerokim spektrum objawów i uwarunkowań oraz prowadzenia systemowo rozumianych oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych, obejmujących prewencję kryminalną i profilaktykę oraz resocjalizację, z uwzględnieniem diagnozowania, projektowania, prowadzenia i ewaluacji procesu resocjalizacji osób podejmujących zachowania przestępcze, zarówno w warunkach środowiska otwartego, jak i instytucjach o charakterze karnym, wychowawczym i poprawczym. Jest przygotowany do aktywnego uczestniczenia w grupach, organizacjach i instytucjach działających na rzecz rozwiązywania problemów edukacyjnych, funkcjonowania społecznego oraz wsparcia osób niedostosowanych społecznie i wykolejonych przestępczo.
Absolwent zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu pedagogiki.
Studia oferują ciekawy program studiów obejmujący między innymi takie przedmioty jak:
- psychologia penitencjarna
- współczesne problemy kryminologii
- psychologia przestępczości
- metodyka streetworkingu
- polityka karna i penitencjarna
- prawo karne wykonawcze
- podstawy interwencji kryzysowej
- wybrane zagadnienia prewencji przestępczości
Absolwent grupy zajęć specjalizacyjnych Kryminologia i resocjalizacja z przygotowaniem pedagogicznym posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska :
- wychowawcy w szkolnych schroniskach młodzieżowych,
- wychowawcy w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych,
- wychowawcy w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich,
- nauczyciela w szkołach wchodzących w skład młodzieżowych ośrodków wychowawczych, zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich,
- nauczyciela pedagoga w przedszkolach, szkołach i placówkach,
- nauczyciela wychowawcy w świetlicach szkolnych i w internatach.
Absolwent posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć:
- resocjalizacyjnych uwzględniających indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne osób niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym, w szkołach i placówkach.
Absolwent znajduje zatrudnienie w placówkach wynikających z uzyskanych kwalifikacji oraz w:
- świetlicach profilaktycznych,
- świetlicach środowiskowych,
- świetlicach socjoterapeutycznych, policji, sądach (w charakterze kuratorów sądowych),
- prokuraturach,
- zakładach poprawczych,
- zakładach karnych i aresztach śledczych (zarówno w charakterze wychowawców penitencjarnych, jak i w służbie więziennej),
- ośrodkach pomocy społecznej (w charakterze streetworkerów),
- ośrodkach terapii uzależnień, stowarzyszeniach i fundacjach zajmujących się profilaktyką i resocjalizacją osób niedostosowanych społecznie).
Przedmioty realizowane w trakcie studiów
Wykaz przedmiotów znajduje się w zakładce Plany studiów - KLIKNIJ i SPRAWDŹ
Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów II stopnia” open=
- Warunki rekrutacji
- Charakterystyka kierunku
- NOWOŚĆ ! Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów
- Przedmioty realizowane w trakcie studiów
Warunki rekrutacji
O przyjęcie na studia drugiego stopnia na kierunek Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów:
1) mogą ubiegać się kandydaci, którzy posiadają dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia lub jednolitych magisterskich, posiadający, z zakresu znajomości języka obcego, kompetencje językowe na poziomie B2
Kierunek Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów będzie realizowany w formie stacjonarnej i niestacjonarnej.
Zasady rekrutacji:
https://www.pwsz-ns.edu.pl/images/pwsz/rekrutacja/akty-prawne/2021/uchwa%C5%82a_nr_32_w_spr._ustal._warun._trybu_terminu_rozp._i_zako%C5%84._rekrut._na_studia_ii_st._o_profilu_prakt._na_kier._projektow._zoriento.pdf
Terminy rekrutacji:
Charakterystyka kierunku
Nowość!!! Studia drugiego stopnia na kierunku Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów uruchomione są od roku akademickiego 2021/2022.
Kształcenie na kierunku Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów związane jest ze zmianami zachodzącymi na współczesnym rynku pracy w regionie, na arenie ogólnopolskiej oraz międzynarodowej, związanych ściśle z intensywnym rozwojem cyfryzacji i technologii komputerowych. Studia gwarantują zdobycie poszukiwanych na rynku pracy kwalifikacji w branży o dużym deficycie specjalistów z zakresu UX-design, zajmujących się projektowaniem funkcjonalnych i atrakcyjnych wizualnie interfejsów aplikacji, stron internetowych, a także identyfikacji i komunikacji wizualnej, reklamy i pozostałego zaawansowanego projektowania graficznego na bazie narzędzi cyfrowych.
Studia są reakcją na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów projektujących interaktywne narzędzia w oparciu o zespołowy proces tworzenia, z włączeniem w niego użytkownika kreowanego produktu. Zakładane efekty uczenia się pozwalają na przygotowanie projektanta-twórcy zaangażowanego w interakcyjny proces projektowania skoncentrowanego na potrzebach użytkownika, uwzględnianych na każdym etapie projektowania.
W trakcie studiów student nabywa szeroki zakres poszukiwanych umiejętności projektowych z obszaru technologii, funkcjonalności i działania różnych procesów cyfrowych, jak i nabycia rozbudzonej świadomości dotyczącej jakości języka wizualnego i kreacji estetycznej. Wyposażenie absolwenta w kluczowe kompetencje zawodowe, zgodne z najnowszymi potrzebami rynkowymi ma na celu stałe zainteresowanie ze strony pracodawców.
Kliknij i zobacz jak wyglądały wydarzenia organizowane w Instytucie Pedagogicznym
Kliknij i zobacz bazę dydaktyczną Instytutu Pedagogicznego:
NOWOŚĆ ! Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów
Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów (PZnUNM II)
Studia drugiego stopnia Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów zapewniają kształcenie w obszarze złożonych form interakcji z użytkownikiem, w oparciu o proces tworzenia języków komunikacji osiąganej za pomocą przekazu wizualnego. Kształcenie jest zorientowane na użytkownika nowych mediów, głównie w oparciu o narzędzia cyfrowe, pozwalające swobodnie używać i tworzyć profesjonalną i kompleksową formę komunikacji wizualnej. Kierunki o podobnym profilu od kilku lat prowadzone są na wielu uczelniach zagranicznych, cieszą się tam dużym powodzeniem i gwarantują absolwentom pracę. Ich angielska nazwa najczęściej brzmi: (UCD) User-centered design / (UOD) User-oriented design.
Absolwent zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu projektowania i nowych mediów.
Kształcenie na kierunku opiera się przede wszystkim na dwóch głównych obszarach: zajęcia z zakresu projektowania zorientowanego na użytkownika oraz zajęcia z zakresu nowych mediów np.:
· projektowanie graficznych interfejsów użytkownika,
· media interaktywne,
· projektowanie grafiki interfejsów,
· projektowanie aplikacji mobilnych,
· projektowanie reklamy wizualnej,
· identyfikacja wizualna i promocja produktu,
· Internet rzeczy - podstawy,
· projektowanie graficzne 2D i 3D,
· druk 3D,
· film animowany,
· podstawy projektowania gier,
· obraz ruchomy na potrzeby dizajnu,
· grafika interdyscyplinarna,
· fotografia utylitarna
Absolwent posiada kwalifikacje do podjęcia pracy w obszarze projektowania zorientowanego na użytkownika nowych mediów, na bazie posiadanych umiejętności:
· wykonywania projektów jako wszechstronnie wykształcony dizajner w zakresie nowych mediów,
· projektowania graficznych interfejsów użytkownika dla oprogramowania użytkowego i rozrywkowego,
· projektowania identyfikacji wizualnych dla różnorodnych odbiorców,
· stosowania współczesnego, rozbudowanego języka infografiki na potrzeby klienta,
· używania zaawansowanych narzędzi komunikacyjnych z obszaru nowych mediów,
· tworzenia światów gier wideo,
· opracowania interfejsów urządzeń interaktywnych,
· projektowania interfejsów portali społecznościowych, stron www i sklepów internetowych,
· projektowania na potrzeby Internetu rzeczy (IoT, „Internet of Things”),
· tworzenia identyfikacji graficznej produktu,
· projektowania identyfikacji graficznych przestrzeni wewnętrznej (sklepy, instytucje itp.),
· tworzenia identyfikacji graficznych przestrzeni zewnętrznej (znaki informacyjne, informacja wizualna funkcjonująca w przestrzeni publicznej itp.),
· wykonywania kompleksowych projektów na potrzeby publikacji,
· pracy w zespołach projektowych z wykorzystaniem współczesnych metodologii.
Nowocześnie wykształcony absolwent, wyposażony w wiedzę i umiejętności praktyczne oraz estetyczne wyczucie oparte na użytkowo rozwiniętych umiejętnościach artystyczno-projektowych, będzie miał szansę zdobyć pracę nie tylko w obszarze projektowania graficznego i profesjonalnej reklamy wizualnej, ale również w instytucjach czy firmach, gdzie rozumienie działań zespołowych w celu zapewnienia spójnego wizerunku staje się ważnym aspektem koniecznego rozwoju we współczesnym świecie.
Absolwent może podjąć pracę m.in. w następujących miejscach:
· firmy związane z projektowaniem graficznym,
· firmy związane z wytwarzaniem różnorodnego oprogramowania,
· firmy związane z handlem stacjonarnym (sklepy, galerie handlowe),
· firmy związane ze sprzedażą internetową,
· wydawnictwa,
· drukarnie i punkty usług poligraficznych,
· firmy, korporacje zajmujące się szeroko pojętą identyfikacją, obsługą wizualną produktu,
· agencje reklamowe,
· instytucje państwowe,
· instytucje krajowe,
· firmy i korporacje krajowe oraz międzynarodowe,
· stowarzyszenia, fundacje, organizacje pozarządowe,
· firmy, instytucje, korporacje mające swoją siedzibę poza granicami kraju – jako praca zdalna,
· instytucje kultury i sztuki na każdym szczeblu,
· inne miejsca pracy, w których potrzebna jest kompleksowa identyfikacja wizualna.
Praca zawodowa może być wykonywana na rynku lokalnym, ale także, dzięki coraz częściej występującej formie pracy zdalnej w tej baraży, w całym kraju, jak i za granicą. Umiejętność samodzielnego tworzenia identyfikacji wizualnej pozwala absolwentowi pracować zdalnie i obsługiwać zlecenia przez Internet. W pracy posługuje się biegle językiem angielskim na poziomie B2+, co poszerza jego możliwości zatrudnienia o korporacje międzynarodowe i pracę w zespołach anglojęzycznych.
Przedmioty realizowane w trakcie studiów
Wykaz przedmiotów znajduje się w zakładce Plany studiów – KLIKNIJ i SPRAWDŹ
Studia jednolite magisterskie
Studia jednolite magisterskie” open=
PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA i WCZESNOSZKOLNA (PPiW)
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna (5-letnie jednolite studia magisterskie) jest to nowy kierunek studiów w ofercie Instytutu Pedagogicznego, dający kwalifikacje nauczycielskie.
Absolwenci uzyskują wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne, niezbędne do pracy w zawodzie nauczyciela w przedszkolu, klasach I-III szkoły podstawowej w systemie placówek publicznych i niepublicznych. Kierunek prowadzony jest w formie stacjonarnej. Absolwenci to specjaliści w zakresie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej którzy uzyskują kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela przedszkola i nauczyciela klas I-III szkoły podstawowej. Uzyskują kwalifikacje zgodnie z założeniem profesjonalizmu, rozwijając swoje dyspozycje intelektualne i osobowościowe do refleksyjnego interpretowania rzeczywistości społecznej, edukacyjnej i wychowawczej.
Studia opierają się na ciekawym programie nauczania obejmującym takie przedmioty w toku studiów jak:
- podstawy pedagogiki przedszkolnej,
- podstawy pedagogiki wczesnoszkolnej,
- współczesne koncepcje w kształceniu dzieci,
- psychologia rozwoju dziecka,
- trening kreatywności,
- teoretyczne podstawy wychowania,
- strategie zabawowe i zadaniowe w nauczaniu języka obcego.
To tylko część naszej oferty edukacyjnej w celu poznania pełnego planu studiów sprawdź plan studiów.
Absolwent posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska:
- nauczyciela w przedszkolach i w klasach 1-3 szkół podstawowych, kwalifikacje odpowiadają wymaganiom wynikającym z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego w klasach 1-3 szkół podstawowych.
- zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu pedagogiki.
- dysponuje rzetelnym przygotowaniem teoretycznym o charakterze interdyscyplinarnym zorientowanym na edukację przedszkolną i wczesnoszkolną.
Absolwent jest przygotowany do prowadzenia:
- zajęć w ramach edukacji domowej, nauczania indywidualnego, alternatywnych form wychowania przedszkolnego, realizacji projektów unijnych związanych z edukacją małego dziecka, jest przygotowany do samodzielnego organizowania procesów edukacyjnych i wychowawczych w ramach własnej działalności gospodarczej.
- aktywności w różnych obszarach działań edukacyjnych oraz do pracy w przedszkolach, szkolnictwie, placówkach opiekuńczo-wychowawczych i placówkach oświatowych. Jest przygotowany do planowania indywidualnej praktyki pedagogicznej oraz podejmowania roli kierowniczej w placówkach oświatowych.
- pracy w instytucjach społecznych i artystycznych specjalizujących się w opiece i edukacji dziecka na poziomie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
- prowadzenia badań, samodzielnego rozwiązywania problemów teoretycznych i praktycznych z zakresu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, jest przygotowany do działalności prospołecznej, samodoskonalenia oraz samokształcenia.
Absolwenci kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna znajdują zatrudnienie w placówkach, takich jak:
- szkolnictwo - przedszkola i szkoły (zgodnie ze standardami kształcenia przygotowującymi do wykonywania zawodu nauczyciela),
- placówki przedszkolne, szkolne, publiczne, prywatne, społeczne, artystyczne w obszarze pracy z dzieckiem,
- instytucje organizujące czas wolny dzieciom.
Studenci mają możliwość poszerzenia swojej wiedzy i kompetencji angażując się w działalność studenckich kół naukowych, organizację konferencji naukowych, uczestnictwo w projektach współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, programy międzynarodowej wymiany studentów "ERASMUS+".
Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia oraz studiów podyplomowych.
Harmonogram rekrutacji
HARMONOGRAM REKRUTACJI” open=
Ustala się termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia drugiego stopnia na kierunku "Informatyka", "Mechatronika" oraz "Zarządzanie i inżynieria produkcji", rozpoczynające cykl kształcenia w semestrze letnim roku akademickim 2022/2023:
elektroniczna rejestracja kandydatów:
16 stycznia - 14 lutego 2023 r. do godziny 16.00
rozmowa kwalifikacyjna na kierunku Mechatronika (§ 7 ust. 2 pkt 1 lit. b i pkt 2lit. b Uchwały Nr 15/2021 z późn. zm.):
15 lutego 2023 r.
ogłoszenie listy osób zakwalifikowanych do wpisu na listę studentów:
15 lutego 2023 r.
przyjmowanie wymaganej dokumentacji przez Komisję Rekrutacyjną i potwierdzenie podjęcia studiów:
15 - 17 lutego 2023 r.
ogłoszenie listy osób wpisanych na listę studentów:
17 lutego 2023 r.
Masz pytania??? Zadzwoń: 18 443 45 45, wew. 107.
KOMISJA REKRUTACYJNA BĘDZIE UDZIELAŁA RÓWNIEŻ WSZELAKICH INFORMACJI W GODZINACH DYŻURÓW
POD NUMEREM TELEFONU: 18 441 45 92
(godziny dyżurów będą zgodne z harmonogramem pracy komisji rekrutacyjnej)
oraz za pośrednictwem adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Harmonogram pracy Komisji Rekrutacyjnej – Instytut Pedagogiczny :
https://www.pwsz-ns.edu.pl/images/ip/terminarz_-_czerwiec_lipiec_sierpie%C5%84_na_stron%C4%99.docx
Studia podyplomowe
Organizacja i zarządzanie oświatą
Charakterystyka
Rodzaj studiów: doskonalące
Adresaci: absolwenci studiów wyższych: nauczyciele, pracownicy nadzoru pedagogicznego oraz pracownicy samorządowej administracji oświatowej – zainteresowani nabyciem wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, niezbędnych do zarządzania szkołami i placówkami oświatowymi
Czas trwania studiów: dwa semestry
Liczba godzin: 276
Liczba punktów ECTS: 34
Kryteria przyjęć: kolejność zgłoszeń
Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy
- poświadczoną przez pracownika instytutu kopię dyplomu ukończenia studiów wyższych
- dwie fotografie o wymiarach 35x45 mm bez nakrycia głowy, na jasnym tle, podpisane imieniem i nazwiskiem
Liczba miejsc: 20
Opłata za semestr: 1 400 zł
Opis uzyskanych uprawnień lub kwalifikacji zawodowych: absolwent uzyskuje jedno z wymagań do ubiegania się o stanowisko dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, o których mowa: w art. 2 pkt. 1-8 i 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe oraz w § 1, pkt 2 rozporządzenia MEN z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. 2017, poz. 1597 z późn. zm.)
Kontakt: Instytut Pedagogiczny, ul. Chruślicka 6, 33-300 Nowy Sącz
Tel.: 18 547-56-06/07, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sprawdź ofertę na innych kierunkach