Dyscyplina naukowa:

zdj kadra

Zakład: Zarządzania
Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wykształcenie kierunkowe

Doktor – nauki o zarządzaniu/nauki o zarządzaniu i jakości
Studia podyplomowe:

  • Innowatyka
  • Innowacyjne zarządzanie badaniami naukowymi
  • Metody Badań Marketingowych w Praktyce Przedsiębiorstw i Instytucji Finansowych.
  • Public Relations.

Zainteresowania naukowe

- Komunikacja społeczna;

- public relations;

- kształtowanie wizerunku;

- marketing terytorialny;

- zarządzanie w edukacji;

komunikacja, edukacja oraz partycypacja społeczna osób z zaburzeniami słuchu.

Dorobek publikacyjny i badawczy

1. W. Wereda, T. Zacłona, Shaping the Image as a Management Instrument in the Contemporary Enterprise. Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, (z. 145), 2020, s. 597–611.

2. T. Zacłona, W. Wereda, Sing writing as an innovation in educating Deaf people and people with hearing impairments in Poland, [w:] Иновације у настави, XXV, Belgrad 2012/4.

3. W. Wereda, T. Zacłona, Locality or loyalty? - local communities in the face of economic, cultural and connected with civilization transformations in the twenty-first century [w:] Integration in management, pod red. E. Skrzypek, UMCS, Lublin 2012.

4. A. Niemczyk, T. Zacłona, A tourist function of cross-border areas. The case of selected counties of Slovak Polish border [w:] Regional Management, Theory, Practice and Development, pod red. Stefan Hittmar, Faculty of Management Science and Informatics University of Žilina, Zilina 2012.

5. W. Wereda, T. Zacłona, Creation of trade brand images in a turbulent business environment based on the example of social portals, [w:] Improving organizations in knowledge society, pod red. E. Skrzypek, UMCS, Lublin 2011.

6. W. Wereda, T. Wołowiec, T. Zacłona, Role of public - private partnerships in investment project management in local government units [w:] Changes in social and business environment, Kaunas University of Technology, Panevėžys Institute, Faculty of Management and Administration, Panevėžys 2011.

7. A. Niemczyk, T. Zacłona, The idea of marketing management in a territorial unit, [w:] Theory of Management 4, The selected Problems
for the development support of management knowledge base, pod red. Stefan Hittmar, Faculty of Management Science and Informatics University of Žilina, Zilina 2011.

8. T. Zacłona, Zarządzanie instrumentem kształtowania wizerunku szkoły wyższej, [w:] Studia Ekonomiczne nr 1/2019(3), Państwa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu Wydawnictwo Naukowe, 2019.

9. T. Zacłona, Kształtowanie wizerunku – pomiędzy kulturą organizacyjną, tożsamością a otoczeniem organizacji [w:] Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa. Wybrane zagadnienia, Pod red.: I. Gawron, T. Myjak, Wydawnictwo Naukowe PWSZ w Nowym Sączu, 2017.

10. A. Niemczyk, T. Zacłona, Funkcja turystyczna polskich makroregionów w aspekcie społeczno-ekonomicznym pierwszej dekady członkostwa w UE, [w:] Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca, pod red. A. Rapacz, Nr 379, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2015.

Pełnione funkcje oraz przynależność do organizacji naukowych i społecznych

- 2011 – nadal Rzecznik Prasowy Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu.

- 2009 – nadal Opiekun Dziennikarskiego Koła Naukowego działającego w PWSZ w Nowym Sączu.

- 2007 – 2018 Opiekun Koła Naukowego "Marketer" działającego w PWSZ w Nowym Sączu.

- Członek PRom Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich (od 2012 roku),

- Członek Stowarzyszenia Konsultantów i Trenerów Zarządzania MATRIK (2008-2011),

- Członek Powiatowej Rady Zatrudnienia dla Powiatu Nowosądeckiego 2012-2014)

Prowadzone przedmioty

Sprzedaż i negocjacje w biznesie

Negocjacje i public relations

Komunikacja interpersonalna i kształtowanie kompetencji menedżera

Metody podejmowania decyzji

Innowatyka i kreatywność

Zainteresowania "pozanaukowe"

Dr Tomasz Zacłona posiada bogate doświadczenie jako trener i konsultant współpracujący z instytucjami szkoleniowymi, podmiotami gospodarczymi i organizacjami non – profit. Prowadził szkolenia m. in. dla: PKO BP, Jeronimo Martins Dystrybucja S.A, Bumar Łabędy S.A., Wasko S.A., Polskie Tatry S.A., VAN PUR S.A., NEOdom Sp. z o.o., Kopalnia Surowców Skalnych w Klęczanach Sp. z o.o.