Dyscyplina naukowa: Ekonomia i Finanse

 dsc2631nw

Zakład: Ekonomii i Finansów
Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wykształcenie kierunkowe

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie ekonomii i finansów
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Magister ekonomii
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków

Magister stosunków międzynarodowych
Krakowska Akademia, Kraków

Zainteresowania naukowe

Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych teorią ekonomii, przedsiębiorczością, marketingiem oraz zachowaniami konsumentów na rynku. Od kilku lat zajmuje się szczególnie problematyką związaną z marketingiem relacji, co było przedmiotem jej rozprawy doktorskiej. Jest autorką wielu publikacji oraz projektów badawczych prowadzonych na zlecenie podmiotów prywatnych oraz publicznych dotyczących wskazanej tematyki.

Dorobek publikacyjny i badawczy

Monografie:

1. Oleksy-Gębczyk A., Niemczyk A. Wykorzystanie instrumentów marketingu relacji w jednostkach samorządu terytorialnego, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2020

Artykuły (wybrane):

2. Oleksy-Gębczyk A. Turysta jako interesariusz władz samorządu terytorialnego obszaru recepcji turystycznej – ujęcie relacyjne. Przedsiębiorczość i Zarządzanie. Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk, Warszawa 2018.

3. Oleksy-Gębczyk A. Marketing relacji w zarządzaniu miastem. Studia Ekonomiczne. Gospodarka, społeczeństwo, środowisko, nr 1/2017. Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu, Nowy Sącz 2017.

4. Oleksy-Gębczyk A. Podejście systemowe jako strategia rozwiązywania problemów w zarządzaniu firmą rodzinną. Zeszyty Naukowe. Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie”, Kraków 2016.

5. Oleksy-Gębczyk A. Rola nowej marki w strategii produktowej przedsiębiorstwa. Zeszyt Naukowy. Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości
w Krakowie, Kraków 2016.

6. Szeląg-Sikora, A., Oleksy-Gębczyk, A. Rola marketingu w stabilizacji rynkowej podmiotów rolnych zrzeszonych w grupie producenckiej. Zarządzanie i Finanse, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2013.

Rozdziały w monografiach (wybrane):

7. Oleksy-Gębczyk A. Skuteczne budowanie więzi z interesariuszami JST na przykładzie turystów. W: Niemczy A., Tyrańksa M. (red). Wiedza – Gospodarka – Społeczeństwo. Wydawnictwo TNOiK, 2020.

8. Oleksy-Gębczyk, A. Marketing relacji jako narzędzie zarządzania konfliktem w miejscu recepcji turystycznej. W: Niemczyk A. (red.) Współczesne wyzwania na rynku turystycznym, Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu, Nowy Sącz 2017.

9. Oleksy-Gębczyk, A. Wpływ kryzysu gospodarczego w Europie w latach 2008-2011 na wyniki sprzedażowe lokalnego banku. W: Reichel, M. (red.). Polska Gospodarka i polskie społeczeństwo w okresie kryzysu. Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu, Nowy Sącz 2012.

Raporty badawcze (wybrane):

10. Badanie preferencji konsumentów na rynku żywności (2021)

Pełnione funkcje oraz przynależność do organizacji naukowych i społecznych

W Instytucie/Uczelni:

- Koordynator projektu „Włącz myślenie – postaw na przedsiębiorczość”

- Kierownik instytutowego zespołu do spraw promocji

- Członek zespołu ds. współpracy z Interesariuszami i otoczeniem społeczno-gospodarczym

- Opiekun studentów na kierunku Zarządzanie

- Opiekun praktyk zawodowych (2016-2017)

- Członek komisji ds. harmonogramów (2016-2018)

- Koordynator wizyt studyjnych w ramach Projektu „absolwent z pomysłem na siebie” – podniesienie kompetencji studentów Instytutu Ekonomicznego PWSZ w Nowym Sączu (2018)

Funkcje w jednostkach/organizacjach zewnętrznych

- 2014 ‑ 2017 asesor w Małopolskim Funduszu Ekonomii Społecznej - współpraca w ramach ogólnopolskiego rządowego programu „Wsparcie w Starcie”

- Konsultant w ramach projektu SALSA finansowanego ze środków Unii Europejskiej HORIZON 2020 program badań i innowacji w ramach umowy grantowej nr 677363 (2018)

Przynależność do organizacji naukowych i społecznych:

- Członek Regionalnego Stowarzyszenia Przedsiębiorców

Prowadzone przedmioty

  • mikroekonomia,
  • makroekonomia,
  • marketing terytorialny,
  • badania rynkowe,
  • przedsiębiorczość,
  • plan biznesowy

Zainteresowania "pozanaukowe"

Wędrówki górskie, podróże, kuchnia ze szczególnym uwzględnieniem kuchni włoskiej oraz gra na pianinie.