Projekt pn. „Absolwent z pomysłem na siebie - podniesienie kompetencji studentów Instytutu Ekonomicznego PWSZ w Nowym Sączu"
Projekt pn. „Absolwent z pomysłem na siebie - podniesienie kompetencji studentów Instytutu Ekonomicznego PWSZ w Nowym Sączu” jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Instytut Ekonomiczny realizuje projekt pt. Absolwent z pomysłem na siebie – podniesienie kompetencji studentów Instytutu Ekonomicznego PWSZ w Nowym Sączu. Celem projektu jest poprawa sytuacji studentów PWSZ w Nowym Sączu na rynku pracy poprzez podniesienie kwalifikacji pożądanych przez pracodawców. Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Wartość projektu to 1 303 143,39 zł z czego dofinansowanie wynosi 1 230 329,13 zł.
Dzięki unijnemu dofinansowaniu, w okresie od 2017 do końca 2019 co najmniej 225 studentów i studentek Instytutu Ekonomicznego będzie mogło wziąć udział w ofercie edukacyjnej prowadzącej do uzyskania dodatkowych kwalifikacji zawodowych, komunikacyjnych, analitycznych oraz w zakresie przedsiębiorczości. W wyniku udziału w projekcie uczestnicy podniosą swoje kwalifikacje, a tym samym zwiększą szanse na rynku pracy.
Uczestnikami projektu mogą być w szczególności studenci trzeciego semestru studiów I stopnia oraz pierwszego semestru studiów II stopnia[1] Instytutu Ekonomicznego. Studenci mogą wybrać jeden z poniżej wskazanych pakietów obejmujących trzy rodzaje wsparcia, tj.
Pakiet I
- Certyfikowany kurs dla kandydatów na specjalistę ds. Rachunkowości
- Dodatkowe zajęcia praktyczne: Kariera na odpowiednim biegu
- Wizyty studyjne w przedsiębiorstwach (dwie 3-dniowe wizyty studyjne)
Pakiet II
- Certyfikowane szkolenie PRINCE2
- Dodatkowe zajęcia praktyczne: Przedsiębiorczy absolwent
- Wizyty studyjne w przedsiębiorstwach (dwie 3-dniowe wizyty studyjne)
Pakiet III
- Certyfikowane szkolenie „Pilot wycieczki”
- Dodatkowe zajęcia praktyczne: Kariera na odpowiednim biegu
- Wizyty studyjne w obiektach turystycznych (dwie 3-dniowe wizyty studyjne)
Pakiet IV
- Certyfikowany kurs Reservation Fundamentals Training
- Dodatkowe zajęcia praktyczne: Przedsiębiorczy absolwent
- Wizyty studyjne w obiektach turystycznych (dwie 3-dniowe wizyty studyjne)
Pakiet V
- Zajęcia praktyczne z pracodawcami
- Dodatkowe zajęcia praktyczne: Kariera na odpowiednim biegu
- Wizyty studyjne w podmiotach administracji publicznej (dwie 3-dniowe wizyty studyjne)
Dodatkowe zajęcia praktyczne: Przedsiębiorczy absolwent
Celem tego zadania jest rozwijanie kompetencji z zakresu przedsiębiorczości, komunikacji, analitycznego myślenia i motywacji do wdrażania w życie swoich własnych pomysłów. W ramach zadania uczestnikom zostanie przedstawiona problematyka przedsiębiorstw społecznych. Zadaniem utworzonych w ramach zajęć grup będzie opracowanie koncepcji „biznes planu” dla spółdzielni socjalnej. Zajęcia obejmować będą tematykę:
- Innowatyka,
- badania i analiza rynku,
- marketing w przedsiębiorczości,
- techniki sprzedaży,
- efektywna komunikacja z klientem,
- motywacja.
Dodatkowe zajęcia praktyczne: Kariera na odpowiednim biegu
Celem zadania jest rozwijanie kompetencji w zakresie komunikacji. W ramach zajęć studenci będą budować swój wizerunek, wskazywać drogę do jego uzyskania i bycia wartościowym pracownikiem. Planowane bloki tematyczne to:
- odkrywanie swojego potencjału zawodowego,
- kształtowanie i rozwijanie kluczowych kompetencji pożądanych przez pracodawców teraz i w przyszłości,
- budowanie profesjonalnego wizerunku na rynku pracy.
W ramach zajęć grupowych uczestnicy będą mieli okazję wypracować swoją ścieżkę rozwoju zawodowego i zaprezentować ją grupie, co pomoże zweryfikować szersze spektrum barier, na które mogą natrafić, jak również uświadomić sobie cechy i kompetencje, które powinni rozwijać po to, aby osiągnąć wyznaczony cel.
Dalsze informacje dotyczące zasad rekrutacji do projektu i udziału w nim już niebawem na stronie Instytutu Ekonomicznego.
Terminy spotkań informacyjnych dla poszczególnych grup i specjalności.