Charakterystyka
Dlaczego warto studiować Lingwistykę praktyczną?
· Znajomość języka angielskiego na poziomie C2 to bardzo silny atut na rynku pracy.
· Studia zapewnią nie tylko swobodne poruszanie się w krajach języków docelowych, ale i nabycie profesjonalnych praktycznych umiejętności.
· Do wyboru są trzy specjalizacje: język w mediach i kulturze, copywriting z retoryką oraz translatoryka.
· Możesz wybrać studia stacjonarne lub niestacjonarne.
· Oferujemy możliwość studiowania nieodpłatnie w systemie popołudniowym (atrakcyjna oferta dla osób pracujących)*.
*Warunkiem uruchomienia grupy popołudniowej jest zgłoszenie się odpowiedniej liczby kandydatów.
Moduły specjalizacyjne
Moduły specjalizacyjne:
· Translatoryka
Absolwent będzie potrafił dokonać przekładu tekstu pisemnego i ustnego o charakterze ogólnym i specjalistycznym z języka angielskiego na język polski oraz z języka polskiego na język angielski; będzie miał rozwinięte umiejętności gromadzenia, oceny, oraz przekazywania informacji w różnej formie i przy użyciu różnych mediów; będzie korzystał z technologii cyfrowych i informacyjnych wspomagających pracę językoznawcy i tłumacza, w tym MT i narzędzi CAT.
· Język w mediach i kulturze
Absolwent będzie potrafił właściwie interpretować różne wytwory kultury w zakresie językoznawstwa angielskiego obszaru językowego; będzie umiał tłumaczyć, redagować i dokonywać korekty tekstów użytkowych funkcjonujących w środowisku międzykulturowym i wielokulturowym oraz będzie swobodnie poruszał się w różnych gatunkach medialnych, co pozwoli mu na analizę i tworzenie tekstów marketingowych i reklamowych.
· Copywriting z retoryką
Absolwent będzie potrafił przygotować poprawne pod względem językowym i zróżnicowane stylistycznie teksty oraz wystąpienia w języku polskim i angielskim z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych; korzystając z różnych środków multimedialnych, będzie potrafił zorganizować oraz prowadzić debatę w języku polskim oraz angielskim, stosując elementy retoryki właściwe dla danego dyskursu; będzie realizował zadania copywritera w wielokulturowym środowisku pracy, tłumacząc i tworząc teksty marketingowe i użytkowe, które wpisują się w uwarunkowane kulturowo oczekiwania klienta i odbiorców.
Opłaty
Wysokość opłaty semestralnej za świadczone usługi edukacyjne związane z kształceniem studentów, w tym cudzoziemców, na studiach niestacjonarnych: 2.550 zł.