Regulamin realizacji zajęć
w Monoprofilowym Centrum Symulacji Medycznej
1. Zajęcia metodą symulacji odbywają się zgodnie z planem studiów.
2. W trakcie realizacji zajęć metodą symulacji student nabywa lub doskonali wybrane szczegółowe efekty uczenia się określone w programie studiów pod kierunkiem nauczyciela akademickiego i/lub instruktora symulacji.
3. Student ma prawo do:
1) życzliwego i podmiotowego traktowania w procesie dydaktycznym;
2) odrobienia i zaliczenia usprawiedliwionych nieobecności na zajęciach;
3) samooceny i uzyskania jawnej oceny z zajęć.
4. Student zobowiązany jest do:
1) punktualnego przychodzenia na zajęcia zgodnie z planem;
2) dbania o własny wizerunek:
a) pozostawiania okryć wierzchnich i biżuterii w szatni,
b) zmiany odzieży na odzież medyczną (obowiązuje jednolita dla wszystkich odzież ochronna),
c) zmiany obuwia,
d) posiadania identyfikatora z imieniem i nazwiskiem,
3) dbania o bezpieczeństwo kolegów/koleżanek i własne;
4) dbania o sprzęt wykorzystywany w trakcie zajęć;
5) systematycznego przygotowywania się do zajęć oraz aktywnego w nich uczestnictwa.
5. Uczestnicy zajęć są zobowiązani do zachowania w ścisłej tajemnicy szczegółów scenariuszy symulacyjnych, zachowania uczestników symulacji, jak i treści dyskusji, które prowadzone są w czasie omawiania zajęć. Niedotrzymanie ww zobowiązania może spowodować naruszenie dóbr osobistych osób uczestniczących w zajęciach symulacyjnych, łącznie z poniesieniem odpowiedzialności przewidzianej przepisami prawa.
6. Uczestnicy zajęć są zobowiązani do utrzymania porządku w salach dydaktycznych
i przestrzegania poleceń nauczycieli/instruktorów symulacji.
7. Przebywanie w salach dydaktycznych jest możliwe tylko w obecności nauczyciela lub instruktora symulacji.
8. W przypadku powstania uszkodzeń sprzętu na skutek niestosowania się do poleceń nauczyciela/instruktora symulacji lub działań celowych, koszty naprawy ponoszą osoby, które doprowadziły do uszkodzeń.
9. Zabrania się uczestnikom zajęć:
1) korzystania w trakcie zajęć z telefonów komórkowych oraz rejestracji obrazu
i dźwięku (zaleca się wyłączenie telefonów komórkowych przed wejściem na zajęcia);
2) spożywania posiłków w pomieszczeniach dydaktycznych;
3) korzystania z w celach prywatnych z komputerów i innych urządzeń stanowiących wyposażenie MCSM.
10. Obowiązki nauczycieli/instruktorów symulacji:
1) Nauczyciel/instruktor symulacji realizujący zajęcia powinien oddziaływać indywidualnie na studentów:
a) wspierać go w planowanych działaniach;
b) doradzać;
c) wspólnie ze studentem rozwiązywać zadania problemowe;
d) stymulować do samooceny;
e) omawiać uzyskane efekty uczenia się;
f) podkreślać sukcesy;
2) Nauczyciel/instruktor symulacji powinien przestrzegać zasad właściwego obchodzenia się z symulatorami oraz sprzętem medycznym, które określa instrukcja obsługi sprzętu znajdującego się w MCSM;
3) Nauczyciel/instruktor symulacji kontroluje pracę studentów i przestrzeganie przez nich zasad i regulaminów obowiązujących w MCSM, w szczególności właściwego i bezpiecznego użytkowania sprzętu symulacyjnego i medycznego;
4) utrzymanie porządku na stanowisku pracy;
5) kontrolowanie stanu urządzeń technicznych i sprzętu w pomieszczeniach,
w których prowadzi ćwiczenia;
6) niezwłoczne powiadomienie o wszelkich usterkach technicznych i istniejących zagrożeniach technika symulacji MCSM;
7) odstąpienia od prowadzenia zajęć w przypadku wykrycia awarii sprzętu i/lub występujących zagrożeń.