slide-4.jpg
Informatycy w świecie gier komputerowych
Poprawiono: 14 grudzień 2022

Końcem listopada klasy 3TI oraz 4TIp wzięły udział w wykładzie dotyczącym projektowania i programowania gier komputerowych w Instytucie Technicznym ANS  w Nowym Sączu. Na prelekcji mogliśmy zobaczyć, w jaki sposób tworzy się gry komputerowe wykorzystujące silnik Unreal Engine 5. Na bazie tego silnika powstają nowe części „Wiedźmina”, S.T.A.L.K.E.R.-a i „Tomb Raidera”.

UE5 umożliwia tworzenie otwartych światów dzięki innowacyjnym technologiom, takim jak Lumen, Nanite i World Partition. Technologia Lumen zapewnia dynamiczne cienie i światło otoczenia. World Partition to technologia pozwalająca tworzyć ogromne światy oraz umożliwiająca efektywną pracę również dużego zespołu. Nanite pozwala wyświetlać światy, renderuje ogromne obszary, liczne domy i budowle architektoniczne. Wszystko to można zobaczyć w jednym kadrze bez konieczności wcześniejszego przygotowania zasobów przez artystów.

Ponadto pokazano również narzędzie do tworzenia humanoidalnych postaci w grafice trójwymiarowej oraz tworzenie trójwymiarowych przedmiotów w programie Blender.

Na zakończenie spotkania organizatorzy zorganizowali quiz w bardzo ciekawej formie. Każdy z uczestników mógł zeskanować sobie kod QR, a następnie odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących wykładu. Nasi informatycy  z klasy 4TIp okazali się najlepsi i zgarnęli prawie wszystkie nagrody

Galeria zdjęć >>>