Wydarzenia

„Śmierdzi oszustwem” piszą mieszkańcy pod projektem obywatelskim

Opublikowano: 30 kwietnia, 2015 o 11:54 am   /   przez   /   komentarze (51)

Coś mi to śmierdzi jakimś oszustwem… jak się ma dostęp do bazy danych przychodni zdrowia to można wpisać rekordową liczbę głosów...- piszą mieszkańcy pod jednym z projektów budżetu obywatelskiego.

Śmieszne jest to że propozycja tylko dla ścisłego grona tancerzy wygrywa rywalizację w budżecie „obywatelskim” równie dobrze ja mógłbym zgłosić propozycję żeby z budżetu obywatelskiego kupić mi ubrania i buty. Inwestycja z tego budżetu powinna być dostępna dla każdego a nie dla wąskiego grona tych którzy tańczą /mieszkaniec/

Zgłaszam do prokuratury! /Orto/

Takie emocje wzbudza w Starym Sączu budżet obywatelski, a dokładniej rekordowa ilość głosów oddana na jeden z projektów w ciągu kilku godzin od początku głosowania.

Spoglądając na ranking projektów, nieprzerwanie na pierwszym miejscu królują Prehybianie. Sądząc po ilości „zdobytych” i oddanych głosów już im nic albo nikt nie zagrozi. Na drugie miejsce „wskoczyli” Starosądeczanie, którzy także potrzebują strojów. Osiedle Lipie pragnie spełniać marzenia swoich dzieci i zbudować plac zabaw. Prawdopodobnie im się uda, gdyż zajmują trzecią lokatę.

Do końca glosowania pozostało 3 dni i 12 godzin, zatem czy może nas coś jeszcze zaskoczyć?

Znając kreatywność mieszkańców, myślę że tak. Aczkolwiek determinacja Zespołów Regionalnych, które górują ponad innymi projektami jest tak ogromna, że „cudów” nie powinniśmy się spodziewać.

Fakt, że głosowanie wzbudziło niemałe poruszenie a”grupy poparcia” które krążyły po Osiedlach i Sołectwach zbierając nr pesel powinny zastanowić naszych włodarzy. Uważamy że system glosowania powinien ulec zmianie!

„Wklepanie” ponad 200 nr pesel z jednego komputera wcale nie świadczy o mobilizacji mieszkańców. Wręcz przeciwnie! A jak sam Burmistrz powiedział, budżet ma mobilizować.

Kogo zmobilizował? Kilku „zainteresowanych” zbierających nr pesel od przechodniów.

Tylko 10 osób udało się do Urzędu Miejskiego ze „skargą” że ich nr pesel został wykorzystany a 50 osób osobiście „pofatygowało” się by oddać głos w formie pisemnej. Czy o takie zaangażowanie chodziło? Chyba nie!

Jak powinno wyglądać głosowanie na poszczególne projekty w budżecie obywatelskim. Macie pomysł? My już mamy i wkrótce go ujawnimy, ale czekamy na Wasze propozycje. Piszcie w komentarzach!

Aby oddać głos KLIKNIJ

 

 

(TT)

 

Komentarze

Komentarze (51)

  • 30 kwietnia, 2015 o 12:33 pm Ola

    Nie jestem związana z żadnym zespołem regionalnym, nie mieszkam w miejscowościach, w których one działają, poparłam inny projekt obywatelski, ale denerwuje mnie oskarżanie kogoś o oszustwo. Przecież w takim zespole regionalnym zaangażowanych jest kilkadziesiąt osób, które mają swoich znajomych i rodziny. Jeżeli więc potrafili się zmobilizować, to tylko trzeba trzeba im pogratulować determinacji i zaangażowania, a nie doszukiwać się drugiego dna. Przecież wystarczyło,że członkowie zespołu byli na próbie i po kolei głosowali na projekt. Poza tym zespoły, szczególnie regionalne są „wizytówką” gminy i zamiast narzekać trzeba im kibicować. „Prehybian” nie znam, ale „Starosądeczanie” są super, dlatego obydwu zespołom szczerze gratuluję, bo wiem, ile trzeba pracy, wysiłku i wyrzeczeń, żeby robić coś dla innych. A malkontentów zachęcam do działalności społecznej, a może odkrycia własnego, artystycznego talentu…

  • 30 kwietnia, 2015 o 12:36 pm pepe

    Myślę że należało by się też zastanowić nad przeznaczeniem pieniędzy z Budżetu Obywatelskiego, niekoniecznie zakup strojów dla grupy 30 osób za 100 000 zł, jest tym co powinno być finansowane z Budżetu Obywatelskiego!

  • 30 kwietnia, 2015 o 12:41 pm jola

    Bardzo fajnie ze zespoły będą mieć stroje. I tego tutaj nikt nie neguje, ale fakt, wykorzystania nr pesel jest trochę nie na miejscu. Nr pesel krążyły wszędzie zwłaszcza jak wybory się zbliżają. To nie jest wiarygodne rozwiązanie panie Burmistrzu. Już lepsze byłoby podanie nr dowodu osobistego!

  • 30 kwietnia, 2015 o 12:42 pm pepe

    „Przecież wystarczyło,że członkowie zespołu byli na próbie i po kolei głosowali na projekt”
    JASNE masz racje tylko jest jedno ale ok 300 głosów zostało oddane w pierwszym dniu głosowania od godz 00 do 7 rano !! Czyż to nie ciekawa godzina na próby ???

  • 30 kwietnia, 2015 o 12:45 pm marek

    Całkowicie się zgadzam, Zaangażowanie nie polega na tym ze kilka osób chodzi zbiera nr i wklepuje 200 nr pesli z jednego komputera. To chore. Jeśli mieszkańcom faktycznie na czymś zależy to niech pofatygują się do Urzędu, albo siądą przed kompem i zagłosują. A głosowanie w Urzędzie powinno odbywać się osobiście -pokazując dowód. A nie jakaś tam urna. Bo tam też nikt nie sprawdza ile kto kartek za kogo wrzuci. A internetowo to tylko tak- kod z urzędu na telefon komórkowy i proste. Chcesz zagłosować klikasz a na komórkę przychodzi sms, wklepujesz kod i proste. Święto. A jak nie masz komórki to piechotą do urzędu! To jest ZAANGAŻOWANIE Szanowna władzo!

  • 30 kwietnia, 2015 o 12:54 pm malwo

    Wdł. mnie w tym roku prostym rozwiązaniem byłoby połączenie głosowania na b.obywatelski z wyborami prezydenckimi. Lokale i komisje i tak będą gotowe. Zbieranie Pesel-i na listę jest chyba wątpliwe bo co na to GIODO?

  • 30 kwietnia, 2015 o 12:55 pm Ola

    Podałam taką hipotezę…Jeżeli komuś zależy to się angażuje i tyle. Nie wierzę w żadne oszustwa, bo sama nie oszukuję. Przecież nikt nie chce tych pieniędzy dla siebie. W tym roku dostaną ci, w przyszłym roku inni, ale macie problemy.

  • 30 kwietnia, 2015 o 12:56 pm D...k

    Wizytówką gminy to może być Orkiestra…A przynajmniej ma wszelkie atrybuty aby się stać!!…Więc warto wesprzeć taki projekt, a nie kolejny już (który?-trudno zliczyć) zespół regionalny. Zresztą niech przemówią fakty…Mamy 30 kwietnia, a już nie ma biletów na październikowy (!!!) koncert Orkiestry. A wcale nie są tanie bo kosztują 40 zł. Pytam!! Kto dałby 40 zł za występ zespołu regionalnego??!!?? Obawiam się…baaa…JESTEM PEWIEN, że nawet gdyby taki koncert był za darmo to o zapełnieniu sali Sokoła jakikolwiek zespół regionalny może pomarzyć…Przy cenie 40 zł za bilet koncert taki trzeba by odwołać z braku zainteresowania. Takie są fakty!! Dlatego wspierajmy tych którzy na to zasługują, a nie tych którzy tylko pokazali cwaniactwo!!

  • 30 kwietnia, 2015 o 1:06 pm janek

    O jakim zaangażowaniu mieszkańców Burmistrz mowi. Najpierw odpowiedzmy na pytanie ile osób w SS wie o budzecie. Wystarczy przejść przez miasto i co druga osoba odpowie nie wiem. Jaki jest przepływ informacji z Urzędu? Żaden! Gdzie plakaty z urzędu o budzecie? powinny być na każdej tablicy w miescie. Dobrze ze starosadeckie info powstało to zawsze jakies newsy mamy

  • 30 kwietnia, 2015 o 1:08 pm Ola

    Sztuka była, jest i będzie dotowana…Nie zgadzam się ze stwierdzeniem „po co komu kolejny zespół regionalny”. Widocznie jest taka potrzeba, bo ludzie chcą się spotkać, potańczyć, pośpiewać, kultywować tradycje ( drużyn piłkarskich też jest dużo, prawie w każdej miejscowości i jeszcze dostają dotacje i jakoś nikogo to nie razi). Przecież nie pobierają za to pieniędzy, robią to tak dla siebie, jaki i społeczności lokalnej. Na pewno w swoich miejscowościach mają komplet publiczności. Byłam na koncercie „Starosądeczan” – sala była pełna, miejsc brakowało. W działalność zespołów angażuje się dużo młodych ludzi i trzeba ich wspierać, a nie krytykować i coś wypominać.

  • 30 kwietnia, 2015 o 1:16 pm m

    No z tego co pamiętam w tamtym.roku zespół starosadeczanie zrobił koncert dla starego sacza pt.u rymorza po jarmarku.i co się działo? Ludzie stali bo nie było miejsc siedzących juz tak.sala była zapelniona tego jak to Pan nazwał Sokolika.dodatkowo koncert ów był płatny. I co?trzeba było zrobić koncert na bis bo tak się podobało.a gdyby zrobili kolejny to chętnych tezby nie brakowało.to akurat wiem.a co do orkiestry???trochę słaba narazie jest xd

  • 30 kwietnia, 2015 o 1:21 pm internauta_czytelnik

    Jesteś pewien? Dasz głowę, że o zapełnieniu sali Sokoła Starosądeczanie mogą pomarzyć? Jak dajesz głowę to … już można prosić burmistrza o wybudowanie szubienicy na rynku a ty będziesz przykładem że za głupie gadanie się płaci. Nieraz już sala była pełna. Wystarczy wspomnieć widowisko „U rymarza po jarmarku”. I żeby nie było że za darmochę… Sala była pełna aż po brzegi – zajęte wszystkie miejsca siedzące, stopnie a nawet brakło miejsc stojących… A orkiestra… Niezbyt często słyszy się o występach orkiestry na starosądeckim rynku, od jakiegoś czasu strona internetowa nie działa, nie można sprawdzić harmonogramu występów, na facebook`owym profilu ostatni wpis z czerwca 2014r…. po co głosować na orkiestrę, która się „sypie”

  • 30 kwietnia, 2015 o 1:24 pm PYTAM!!

    Ludzie!!!!…Czy my aby na pewno chcemy aby wizytówką gminy Stary Sącz było kilku cwaniaków z Gabonia?? Jesteście pewni, że chcemy tym cwaniakom dać 100 tysięcy?? Jak myślicie?? Co oni wniosą do rozwoju czy też promocji gminy jako kolejny i jeden z wielu zespołów folklorystycznych??? Możemy być pewni…NIC!!!!…PANIE BURMISTRZU!! NIECH PAN SIĘ WYPOWIE!! BUDŻET DLA OBYWATELI, CZY KASA DLA CWANIAKÓW??????

  • 30 kwietnia, 2015 o 1:31 pm D...K

    Sprawdziłem…bilet wstępu kosztował całe 10 zł. Proszę to spróbować wystawić za 40 zł. Powodzenia!! 🙂 Co do Orkiestry…Porównanie Orkiestry z zespołem folklorystycznym to jak zestawienie Rolls Royce,a z furmanką… Rozumiem, że dla Pana furmana lepsza bo tam niewiele elementów co mogą zaszwankować!!…Pozdrawiam, wybieram Rolls Royce,a.

  • 30 kwietnia, 2015 o 1:36 pm D...K

    https://ekobilet.pl/ckis/et-interra-pax-1430133486/119031-bilety-na-koncert

    Tutaj może Pan kupić bilet na październikowy koncert „sypiącej się” Orkiestry. Z tego co widzę, zostały 3 sztuki.

  • 30 kwietnia, 2015 o 1:54 pm internauta_czytelnik

    Dziękuję ale nie skorzystam. Słyszałem raz i mi wystarczy. Szału to ta orkiestra nie robi a ceni się bardzo (jakiś czas temu sam zapłaciłem bo myślałem, że skoro bilet taki drogi to poziom będzie wysoki ale się pomyliłem). Trzymam stronę Starosądeczan… OWSZEM ale to z jednego prostego powodu. Zespoły regionalne… podobały mi się popisy „Doliny Dunajca” ale widzę, że dzieje się w tym zespole coraz gorzej – gdy ktoś tańczy w 2 zespołach to w „Dolinie” musi wybierać albo Dolina albo ten drugi zespół. Gdy ktoś tańczy w zespole Starosądeczanie to nikt go do takich wyborów nie zmusza. Jest tam część ludzi, którzy tańczą dodatkowo w innych zespołach i nikt im w tym nie przeszkadza ani tego nie broni. Dużo młodzieży „ucieka” z „Doliny” i słyszy się już o niej coraz mniej

  • 30 kwietnia, 2015 o 2:34 pm internauta_czytelnik

    Członku orkiestry… Nie wiem dlaczego porównanie zespołu Starosądeczanie i orkiestry do furmanki i rollsa. Zespół i orkiestra zrzesza młodzież i starszych, jedno i drugie działa w podobnej „branży”, jedno i drugie promuje region za granicą. Jedno i drugie było na podobnym poziomie a tu porównanie krzywdzące porównanie furmanki do rollsa. Ale skoro takie porównanie to wolę jeździć nową, sprawną furmanką niż rozpadającym się rollsem.
    „Wizytówką gminy to może być Orkiestra…A przynajmniej ma wszelkie atrybuty aby się stać!!” proszę wymienić te atrybuty i proszę wymienić wszystko, co dyskwalifikuje zespół Starosądeczanie.

  • 30 kwietnia, 2015 o 2:43 pm Exel

    No to Ci odpowiem kolego : a wiec wystep Zespołu regionalnego np czerwcowe lato w dolinie kamionki , wystep godzinny -3000tys zl wynagrodzenia dla zespolu
    to tez jest rentowne , to ze ty wolisz sluchac orkiestry niz ogladac zespol regionalny to twoje zdanie , glosuj na kogo chcesz ale nie oczerniaj innych

  • 30 kwietnia, 2015 o 2:45 pm great

    Niech sie orkeistra preznie rozwija , ale do doskonalosci jeszcze im uffff daleeeekoooo ,

  • 30 kwietnia, 2015 o 2:46 pm mirek

    Całkowicie popieram! Powinno być tak, ze jak się chce zagłosować to powinien być kod zwrotny z urzędu na telefon komórkowy. Jeden kod-jeden telefon. I nic nie oszuka. A forma papierowa tylko osobiście z dowodem i tyle. Po temacie. Zobaczymy wtedy to wieeelkie zaangażowanie. Ograniczenia takie ze np. nie więcej niż 5 lub 7 glosow mona oddac z danego komputera nic nie dadzą! Na to tez jest sposób Szanowna Władzo!

  • 30 kwietnia, 2015 o 2:48 pm iwona

    to jest nie fair z tym glosowaniem. Jak pesel może być zabezpieczeniem. Kpina i jeszcze jedna osoba wklepuje z jednego komputera wszystkie głosy. Żart? Panie Burmistrzu proszę to przemyslec bo tak nie wygląda „sprawiedliwe” głosowanie

  • 30 kwietnia, 2015 o 2:54 pm Box

    no ale do kogo ty masz chlopie pretensje ? zoorganizowala sie grupa ludzi , zrobila projekt , zmobilizowala ludzi do glosowania i wygrywa ? demokratycznie ! wygrywa ! przeciez gdyby te glosy zdobyli nie legalnie polowa z nich zostala by uniewazniona , a im glosow nie ubywa a wrecz przeciwnie , przybywa , nikt do dzis nie zglosil sie do gminy z pretensjami o to ze ktos z prehybian oddał z niego swoj głos . niemal wszystkie projekty ganiają z listami poparcia po rynku i po wsiach , wszyscy macie takie same prawa , do glosowania , do zglaszania swoich projektow , pomyslow itp …. demokracja kochani 🙂 fundusz obywatelski , tzn ze obywatele wybierają komu przyznac pieniadze , na pomysl innych bardziej kreatywnych obywateli , wiec jakim prawem ktos ma czelnosc wieszac psy na burmistrzach ??? przeciez to nie oni dysponują tymi pieniedzmi , tylko Wy Ludzie ! To wy glosujecie ! Wy wybieracie ! a burmistrzom chwala ze daje 400tysiakow , w tym roku rozwinie sie zespol regionalny w przyszlym orkiestra w nastepnym zrobi sie plac zabaw , czy tez przejscie dla pieszych , GLOSUJCIE WYBIERAJCIE !OBYWATELE !

  • 30 kwietnia, 2015 o 2:57 pm internauta_czytelnik

    Ciężko będzie wymyślić sprawiedliwy sposób głosowania.
    1. Potwierdzenie sms – starsi ludzie nie korzystają z telefonów komórkowych
    2. Blokada ilości głosów z jednego komputera – co w przypadku gdy w rodzinie z komputera korzysta kilka osób a po drugie nie problem to obejść
    3. Głosowanie w Urzędzie Gminy – co z ludźmi, którzy pracują w godzinach otwarcia urzędu, co z ludźmi starszymi, którzy nie będą jechali do urzędu tylko po to żeby oddać swój jeden głos, co z ludźmi przebywającymi w tym czasie za granicą?

  • 30 kwietnia, 2015 o 2:58 pm D...K

    Nie jestem stety/niestety członkiem Orkiestry, ale (nie obrażając nikogo z jego prywatnymi gustami) kocham, ewentualnie szanuję każdą muzykę za którą stoi coś więcej niż tylko rubaszne upa upa. I choćby to jest dla mnie pierwszym argumentem przemawiającym za Orkiestrą. JAKOŚĆ mimo zapewne wielu niedociągnięć. Druga sprawa…Niech mi Pan wymieni nazwy Orkiestr z naszego regionu i porówna to ilościowo do istniejących zespołów, zespolików i innych wybryków folklorystycznych…To jest ilościowa przepaść za którą na dodatek nic większego nie idzie!! Jak Panu zapewne wiadomo (albo i nie) Polska na świecie słynie z Chopina, a nie „Fircyków” z Pierdziszewa Dolnego…I na tym skończę bo czuję, że ile i co by nie napisać to Pański gust muzyczny (który przysięgam jest Pana świętym prawem) nie pozwala Panu sięgnąć mentalnie głębiej niż świst, gwizd i folklorystyczne tralalala…

  • 30 kwietnia, 2015 o 3:03 pm no i co z tego?

    …Lewandowskiemu do Messiego też daleko…i jaki z tego wniosek??

  • 30 kwietnia, 2015 o 3:18 pm hehehe

    Gaboń w tematach obywatelskich ma rzeczywiście przebogatą historię…że wspomnę tylko o obywatelach Chowaniec co to w ramach służby obywatelskiej robili tam za policję, sąd, a nawet Pana Boga… :)))

  • 30 kwietnia, 2015 o 3:30 pm Ola

    Dlaczego kpina? Sama podałam swoją nr pesel popierający projekt, podpisałam się na liście, a oprócz tego moja rodzina. Co prawda projekt nie przejdzie, ale wynika to z małej aktywności pomysłodawców.

  • 30 kwietnia, 2015 o 3:43 pm wandal

    No nie do końca. Jeżeli mieszkańcy są poinformowani co to budżet obywatelski, że są projekty, że głosowanie, że wygrywają projekty z największą liczbą głosów poparcia itd. to jest ok. Ale problem w tym, że głosy były ponoć niekiedy zbierane bez informowania ludzi o co chodzi: a to gdzieś w przychodni, a to na ulicy, a to w zakładzie pracy – z komunikatem, że zbieramy na dofinansowanie na stroje dla zespołu regionalnego.

  • 30 kwietnia, 2015 o 4:20 pm ogien

    sam wpisywałem sie na liste poparcia prehybianow i pisało tam jak byk na co przeznaczony bedzie moj glos , logo zespolu na pol kartki , czytelny opis projektu , zgoda …. łżecie jak świnie co poniektórzy 🙂

  • 30 kwietnia, 2015 o 4:42 pm 6trąba

    Proszę nie próbować skłócić naszej Orkiestry (Miejska Orkiestra Stary Sącz) z zespołem Starosądeczanie. Mam w zespole Starosądeczanie znajomych i gratuluję im, że udało im sie nadgonic i zdobyć w ostatnich dniach tak dużą liczbe głosów.
    Gratulacje ! W tym roku Starosądeczanie , a w przeszłym może uda się nam, bo się uczymy.

  • 30 kwietnia, 2015 o 4:45 pm XYZ

    Mądrze Olu.

  • 30 kwietnia, 2015 o 5:18 pm abc

    oj INTERNAUTA_CZYTELNIK mocno nie zoreintowany

    ostatni wpis w czerwca to jest na tym profilu orkiestry parafialnej (założonym jako „rodowici starosądeczanie” a potem przemianowany chyba dla zdezoriebtowania INTERNAUTY-CZYTELNIKA na Starosądecką Międzyszkolną Orkiestrę Dętą
    https://www.facebook.com/rodowici.starosadeczanie?fref=ts

    profil MIejskiej Orkiestry Stary Sącz która się nie sypie tylko rozwija jest tu:
    https://www.facebook.com/MiejskaOrkiestraStarySacz?fref=ts
    i ostatni wpis z … wczoraj

    może najwyższy czas zacząć rozróżniać?

  • 30 kwietnia, 2015 o 7:31 pm co jest grane??

    Próbuję głosować i dostaje informacje ze juz głosowałem, albo nie jestem zameldowany w Starym Sączu.

    Kto ma mój pesel i dane i na co głosował?

    Zgłoszę do gminy dopiero po weekendzie i poproszę o IP kokomputera który oddał za mnie głos i składam sprawe na policję o podszywanie się
    Art.190a§2k.k., art278§1k.k., art 249kk,

  • 30 kwietnia, 2015 o 10:40 pm olo

    Tos sie wykazał rekleksem

  • 30 kwietnia, 2015 o 11:16 pm dziki

    kpina po prostu kpina, budżet obywatelski jest chyba dla obywateli a nie grupy cwaniaczków z zespołu którzy wykombinowali z paniami z ośrodka zdrowia i proboszczem jak skubnąć 100 tyś dla 30 osób aha no tak jeszcze 4 000 dla pani szyjącej stroje i 4 000 dla strażaków za sale to faktycznie nie 30 osób to tłumy !!!

  • 1 maja, 2015 o 9:53 am Anonim

    D..K Orkiestra była wizytówką gminy za czasów pana Dąbrowskiego, teraz to jest szopka! Ile osób odeszło z orkiestry kiedy pan Lelek pozbył się w bardzo nie ładny sposób pana Dąbrowskiego? I najważniejsze ile starosądeckiej młodzieży udziela się obecnie w orkiestrze? Mam szczerze gdzieś czy orkiestra będzie grała na wysokim poziomie (narazie jej bardzo daleko) i czy będzie grała klasykę.. dopóki w jej składzie większość nie jest ze Starego Sącza!!!

  • 1 maja, 2015 o 12:13 pm wandal

    Nie wiem jak łżą świnie, bo z nimi na co dzień nie obcuję. Przytaczam głosy konkretnych ludzi. A komuś kto chcąc zagłosować przez internet musiał udać się do Urzędu, żeby dowiedzieć się, że bez jego wiedzy oddano głos też Pan/Pani powie, że jest świnią?

  • 1 maja, 2015 o 10:36 pm O Boże jak mi Cie zal

    uczestnikow zespołu jest 120 🙂 czytaj ze zrozumieniem 🙂

  • 1 maja, 2015 o 10:40 pm O jej !

    wszyscy sie boimy 🙂 nie zapomnij potem napisać kto Ci po* pesel bo napewno nie Prehybianie 🙂 pozdro ziooom 🙂 akukaracza :-)))))

  • 2 maja, 2015 o 8:49 am Fifek

    Trochę zawaliłeś. Mogłeś głosować w urzędzie – wtedy się dało. Teraz to po ptakach – a IP Ci nie wydadzą pewnie bo nie można. Bardzo mi przykro – za długo czekałeś.

  • 2 maja, 2015 o 12:28 pm łowca hejterek

    Droga Reniu vel ”oczy”. Twoje oddanie dla S.D. jak i misja dyskredytowanie pięć razy dziennie Orkiestry Miejskiej jest powszechnie znane , podobnie jak nr IP komputera, co pozwoliło zdemaskaowac kilkadziesiat niegodnych, siejących nienawiść twoich wpisów. Idź z Bogiem i nie grzesz więcej.

  • 3 maja, 2015 o 8:47 am RSt

    KRADZIEŻ TOŻSAMOŚCI JEST KARALNA, MAJĄC PESEL MOŻNA NP WZIĄĆ KREDYT NA KOGOŚ….

  • 3 maja, 2015 o 9:50 am o tak

    O TAK, na pesele to czasem nawet samochody rozdają. Wystarczy podać. Sąsiadka mówiła.

  • 3 maja, 2015 o 9:51 am miniratka

    O TAK, na pesele to czasem nawet samochody rozdają. Wystarczy podać. Sąsiadka mówiła.

  • 3 maja, 2015 o 1:01 pm Kaśka

    Chciałabym wiedzieć jak można było wklepać aż 200 nr PESEL jak mnie ” źródło” odrzucało za każdym razem , że nie jestem mieszkańcem gminy. Próbowałam dwa dni .

  • 3 maja, 2015 o 8:49 pm Drużyna DD

    OLU, nieudawaj naiwnej,bo nikt nie uwierzy, zwłaszcza po zbieraniu peseli po ulicy i sklepach! troszkę mniej udawanej obłudy.

  • 3 maja, 2015 o 9:13 pm Brygada DD

    Jaka demokracja? kto silniejszy ten lepszy? to twoja koleżko demokracja? chyba masz złe pojęcie o demokracji… A rzetelna i dostępna dla WSZYSTKICH informacja o projektach? Nie każdy ma internet… No i śmieszne, wbrew prawu zbieranie peseli i kradzież peseli z ośrodka zdrowia… Owszem, łatwo dowiedzieć się gdzie ten komputer po IP i zastanowić czy mogło dam przebywać wtedy te 200 osób. Bez problemu.

  • 4 maja, 2015 o 2:07 am Mieszkanka

    Po przeczytaniu wielu komentarzy widzę,że nie tylko ja mam wątpliwość co do ”obywatelskości” projektu.
    Ktoś dobrze zauważył, że Gmina nic nie zrobiła dla obywateli w celu rozpropagowania i rzetelnego poinformowania o wszystkich 31 projektach.Niestety forma głosowania, jaką przyjęli liderzy wiodących projektów jest skandaliczne.Ludzie nie znają treści ustawy o ochronie danych osobowych gdzie między innymi powiedziane jest, że zgoda na podanie i przetwarzanie danych nie może być domniemana.
    Ponadto osoba gromadząca dane musi być do tego upoważniona. Kto więc upoważniał te wszystkie osoby
    -często dzieci do pobierania peseli?
    Czy można godzić się na te wszystkie bezeceństwa dlatego, że Gminie, czy też Burmistrzowi zależy na wdrożeniu projektu?! Lakoniczne ostrzeżenie z Urzędu Miasta o świadomym oddawaniu głosów i peseli jest tylko przykrywką a w rzeczywistości wygląda na to, że popiera się nieuczciwość.
    Dopuszczalne jest wprowadzanie w błąd głosujących poprzez podawanie błędnej lokalizacji siłowni w Moszczenicy, lokalizacji projektu Lipie, zbieranie peseli nawet bez podpisów (mam taką listę,którą roznosił nawet radny i sołtys w jednej osobie!),i w ogóle totalna dezinformacja.To był wyścig szczurów, a nie konkurencja. Zadaję sobie pytanie; czy też będzie taki wyścig , lub konkurencja pomiędzy zespołami,które
    wygrają? Istotnie nie dziwić będzie oburzenie ludzi, że wspólne pieniądze dostaną na stroje dwa zespoły.
    Dlaczego wspaniały zespół miejski przez 10 lat nie był wsparty żadnym ”burmistrzowym projektem”,tylko
    pożyczał stroje na występy od innych zespołów, a starości sami szyli i szyją sobie kosztowne ubiory?
    A wyjazdy reprezentacyjne- też sami pokrywają często koszty.To jeden wstyd! Ciekawe, który zespół będzie
    bardziej protegowany? Również pytam-dlaczego wydawać kupę forsy na plac zabaw na działce na Lipiu,
    kiedy dzieci teraz mają obligatoryjnie place w szkołach! Dlaczego nie umieścić tego placu na pobliskim Gliniku, którego lokalizację błędnie podali pomysłodawcy z Lipia, a tam też był podobny projekt? Szkoda tej działki na Lipiu= miejsca, gdzie może napisać unijny projekt na basen dla całej gminy lub projekt na miejsce na turnieje sądeckiego bractwa rycerskiego.
    To miałoby rzeczywiście sens dla promocji całego miasta. Ludzie nie miejcie iluzji, że decydujecie.
    Świadomie domagajcie się mądrych konsultacji obywatelskich. Ciekawa jestem jeszcze, co planowane jest
    na tym tzw.Gliniku- na boisku z tradycjami i jakie plany są co do przedszkola tamże?
    na tzw.Gliniku-na boisku, oraz co do przedszkola tamże.

  • 4 maja, 2015 o 9:30 am to jest przekręt

    200 tysi na kolorowe szmaty??…hehehe…nie miejcie złudzeń że to przekręt!! począwszy od sposobu zbierania peseli i głosowania, a skończywszy na tym, że kilka osób zapełni portfele pod pozorem drogich „strojów”….nieźle to sobie ktoś wykombinował…wystarczyło pościemniać (podobno nawet z ambony), potem spędzić kilka godzin przed kompem i tak się robi kasę!! Teraz trzeba znaleźć krawcową (a może nawet już jest) która za odpowiednią „opłatą” wystawi odpowiednią fakturę…I po temacie!! Za rok można zgłosić projekt na strugane ręcznie fujarki…A że to ręczna robota to jak nic „stówa” powinna skromnie wystarczyć…

  • 15 stycznia, 2017 o 5:16 pm zainteresowany

    nie dostli strojó do zabardzo mataczyli mozna sprawdzic zadwonic do osoby ktora wygrałą przetarg a pote puscili ja w KANAŁ

  • 15 stycznia, 2017 o 5:24 pm zainteresowany górol

    nie dostli strojó do zabardzo mataczyli mozna sprawdzic zadwonic do osoby ktora wygrałą przetarg a pote puscili ja w KANAŁ bez zenady ale ja pisze po raz [irwszy

Możliwość komentowania wyłączona.

Partnerzy

herb 1ckis12092751_901790209899742_1325318935_n  

Winieta-2012a