Wydarzenia, Z ostatniej chwili
Dostęp do Twojego konta iPKO został zablokowany! Uważajcie na takie maile!
Dostęp do Twojego konta iPKO został zablokowany!
W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów zablokowaliśmy konto w systemie iPKO, powodem jest nieautoryzowany dostęp do konta.
W celu odzyskania dostępu prosimy o weryfikację właściciela rachunku, logując się na: www.ipko.pl
Serdecznie pozdrawiamy,
Zespół PKO Bank Polski
W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Infolinia 801 307 307
W sieci krążą fałszywe maile podszywające się pod PKO BP, wysyłane z dziwnych adresów, próbujące wyłudzić dane logowania do konta –alarmuje nasz Czytelnik -Takiego maila otrzymałem 17 lutego -dodaje –zastanowił mnie fakt, że nie posiadam u nich konta. Natychmiast skontaktowałem się z bankiem.
I faktycznie, dzięki czujności naszego Czytelnika, udało się zweryfikować, że ta wiadomość została wysłana przez osoby podszywające się pod bank. Bardzo dziękujemy za informację. Teraz będziemy mogli ostrzec więcej osób! Zatem uważajcie na takie maile!
Oto odpowiedź banku:
Cieszę się, że reaguje Pan na wszelkie sytuacje budzące Pana niepokój i zgłasza Pan ten fakt.
Uprzejmie informuję, że przesłany przez Pana mail nie został wysłany z Banku, wiadomości zostały wysyłane przez osoby podszywające się pod Bank. Przypominam, że Bank nigdy nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową. Jednocześnie informuję, że przekazałem Pana wiadomość do jednostki Banku zajmującej się bezpieczeństwem transakcji zlecanych w serwisie internetowym iPKO w celu zablokowania adresu, z którego są przesyłane fałszywe wiadomości.
Proszę o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku.(…)
Ostrzegam, że zawsze są to fałszywe e-maile i SMS-y, mające na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze lub w telefonie potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania.
Proszę więc nie odpowiadać na tego typu e-maile i SMS-y, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych, jak również danych dotyczących karty płatniczej – PIN-u, kodu CVV. Te dane są do Pana wyłącznej wiadomości.
Informuję, że w celu bezpiecznego korzystania z usług bankowości elektronicznej niezbędne jest zainstalowanie na komputerze oprogramowania antywirusowego z aktualną bazą definicji wirusów oraz gruntowne przeskanowanie całego komputera.
Jeżeli skorzystał Pan z linku w telefonie, również obligatoryjnie powinien Pan przeskanować telefon programem antywirusowym. W przypadku szczegółowych pytań – proszę o kontakt z operatorem.
Proszę także o dokonanie zmiany hasła do programu pocztowego, z którego Pan korzysta.
Dodatkowo zachęcam Pana do zapoznania się z informacjami na stronie: pkobp.pl/bankowosc-elektroniczna/ipko/bezpieczna-bankowosc
Wyrażam nadzieję, że przekazane informacje okażą się pomocne, a korzystanie z usług naszego Banku będzie dla Pana źródłem zadowolenia.
Z przyjemnością odpowiem także na Pana kolejne pytania. Pomocą służą również nasi konsultanci, którzy są do Pana dyspozycji przez całą dobę pod numerami Infolinii: 801 302 302, 81 535 65 65 lub serwisu telefonicznego: 801 307 307, 81 535 60 60.
Serdecznie zapraszam do kontaktu.
PKO Bank Polski
Pion Sprzedaży Detalicznej
Centrum Obsługi Klienta Detalicznego
Zespół Contact Center 1
Komentarze
Komentarze (10)
Możliwość komentowania wyłączona.
Wszędzie trzeba uważać i mieć oczy dookoła głowy. Dla własnego bezpieczeństwa nie dokonuję żadnych przelewów drogą internetową.
WŁAŚNIE
Nie jesteś przezorna, tylko albo nierozważna, o czym wiesz i nie robisz z tego powodu takich operacji, albo anachroniczny jest Twój styl na życie. (Napisałaś o sobie, więc tym dałaś prawo publiczności do opinii o tym).
Konsultanci są nieosiągalni od kilku dni. Pomsta do nieba.
Konsultanci są nieosiągalni od kilku dni. Pomsta do nieba.
Te wasze kody są nie prawidlowe