Adresatami innowacji są chętni uczniowie z klas 6-8. Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2023/2024 z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym.
Niniejsza innowacja ma na celu zmotywowanie uczniów do nauki języka angielskiego oraz szerzenie idei poznawania i doskonalenia użytkowania sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Cele innowacji
1. Rozwijanie umiejętności komunikacji i językowych: Innowacja ma na celu umożliwienie uczniom rozwijania umiejętności komunikacji ustnej i wizualnej. Tworzenie wiadomości filmowych pozwoli uczniom doskonalić zdolność wyrażania myśli w jasny i przekonujący sposób.
2. Kreowanie odpowiedzialnych obywateli: Tworzenie wiadomości filmowych z wydarzeń szkolnych może pomóc uczniom zrozumieć znaczenie wolności słowa i odpowiedzialności za przekazywane informacje. Uczniowie uczą się, jak korzystać z mediów w odpowiedzialny sposób.
3. Wspieranie umiejętności technicznych: Innowacja zachęca uczniów do eksperymentowania z różnymi technologiami i narzędziami medialnymi, takimi jak kamery, oprogramowanie do montażu filmowego, i mikrofony. Pomaga w rozwijaniu umiejętności technicznych, które są przydatne w dzisiejszym świecie.
4. Rozwijanie kreatywności: Tworzenie wiadomości filmowych daje uczniom możliwość wyrażenia siebie i swojej kreatywności. Wspiera rozwijanie zdolności do pomysłowego podejścia do prezentowania informacji.
5. Wzmacnianie poczucia wspólnoty szkolnej: Dzięki projektowi „The School News: Chronicles of 2023/2024” uczniowie uczestniczą aktywnie w dokumentowaniu wydarzeń szkolnych. To pomaga w budowaniu więzi i poczucia przynależności do szkolnej społeczności.
6. Wspieranie liderstwa i odpowiedzialności: Uczniowie mogą pełnić różne role w procesie tworzenia wiadomości filmowych, takie jak reporterzy, operatorzy kamery czy redaktorzy. To pomaga w rozwijaniu umiejętności przywództwa i odpowiedzialności za powierzone obowiązki.
7. Zwiększanie zaangażowania uczniów: Tworzenie wiadomości filmowych może być bardziej angażujące niż tradycyjne formy prezentacji szkolnych wydarzeń. Uczniowie są bardziej zaangażowani, ponieważ widzą rezultaty swojej pracy i jej wpływ na innych uczniów.