Regulamin konkursu
I. Cel konkursu
Konkurs ma na celu kształtowanie właściwych nawyków i zachowań dzieci i młodzieży na drodze, oraz uświadomienie odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych uczestników ruchu drogowego.
Udział w konkursie ma na celu popularyzację wiedzy uczniów o bezpieczeństwie ruchu drogowego oraz stanowi doskonałą okazję do zaprezentowania ciekawych form edukacji dzieci i młodzieży w zakresie wychowania komunikacyjnego.
II. Organizatorzy konkursu
Organizatorami konkursu na animację są:
1. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie,
2. Małopolska Wojewódzka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
3. Kuratorium Oświaty w Krakowie.
Partnerzy konkursu – Krajowe Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
III. Uczestnicy
Konkurs kierowany jest do uczniów szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych znajdujących się na terenie woj. małopolskiego.
IV. Czas trwania konkursu:
Od 17 do 28 listopada 2025 roku – przyjmowanie materiałów z animacjami.
Od 8 do 12 grudnia 2025 roku – ocena nadesłanych materiałów.
Wręczenie nagród nastąpi po ogłoszeniu oficjalnych wyników, nie później niż do końca stycznia 2026 r.
V. Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w konkursie na animację jest indywidualne wykonanie przez jednego ucznia jednej animacji komputerowej promującej bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
Plik z animacją musi być w formacie mp4.
Celem konkursu jest wyłonienie osób, które w ciekawy i angażujący sposób potrafią przekazać treści promujące bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
Prace będą oceniane w 2 grupach wiekowych:
– szkoły podstawowe;
– szkoły ponadpodstawowe.
VI. Zasady uczestnictwa
1. Uczniowie wykonują prace indywidualnie.
2. Prace wysyłane do konkursu muszą być opisane w następujący sposób:
imię i nazwisko ucznia, klasa, nazwa i adres szkoły, tel. kontaktowy.
3. Animacja nie może być dłuższa niż 1 minutę, nie może zawierać treści obraźliwych lub uznawanych za niecenzuralne.
4. Każdy uczestnik konkursu, zobowiązany jest złożyć przed przystąpieniem do niego, pisemne oświadczenie przedstawiciela ustawowego (rodzica) o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w zakresie:
a) imię i nazwisko ucznia,
b) nazwa i adres szkoły do której uczęszcza,
c) klasa do której uczęszcza.
Wzór powyższego oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
5. Uczestnicy konkursu powinni wyrazić zgodę na publikację prac konkursowych oraz przetwarzanie danych osobowych.
6. Uczestnicy konkursu są zobowiązani stosować się do zapisów niniejszego regulaminu.
7. Prace należy przesłać za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres WRD KWP w Krakowie ul. Mogilska 109, 31-571 Kraków lub złożyć osobiście na dziennik podawczy KWP w Krakowie przy ul. Mogilskiej
Przesłane Prace powinny być zamieszczone na nośnikach typu: płyta CD lub DVD. Plik z animacją musi być w formacie mp4.
8. Koperta powinna być zatytułowana – Konkurs na animację „Patrzeć i być widocznym”.
9. W przypadku nie spełnienia wymogów regulaminu praca nie będzie oceniana.
VII. Jury konkursu
Jury konkursu składające się z przedstawicieli organizatorów akcji wyłoni laureatów.
VIII. Nagrody – atrakcyjne gadżety elektroniczne dla zwycięzców
Najlepsze prace zostaną nagrodzone.
I – III miejsca – nagroda szkoły podstawowe;
I – III miejsca – nagroda szkoły ponadpodstawowe.
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
IX. Postanowienia końcowe
Całość autorskich praw majątkowych do nagrodzonych prac w zakresie ich publicznego odtwarzania i umieszczania na stronach internetowych organizatorów przechodzi nieodpłatnie na własność organizatorów wraz nośnikami, na których zostały zapisane. Prace nie nagrodzone zostaną skasowane, nośniki zniszczone. Organizator nie zwraca przesłanych prac.
