


Przez cały rok szkolny 2024/2025 klasy 4b, 5b, 6b, 7a i 7b realizowały innowację pedagogiczną „Kreatywna matematyka”. Dzięki projektowi rozwijali inwencję twórczą i logiczne myślenie. Wykorzystanie nowoczesnych technologii, źródeł cyfrowych oraz pomocy dydaktycznych uzyskanych w ramach „Laboratoria Przyszłości” spowodowało wzrost zainteresowania matematyką i fizyką.
Ostatnim przedsięwzięciem innowacji był “Dzień w Układzie Słonecznym”, który odbył się 23.06.2025 roku. W ramach realizacji projektu uczestnicy mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę z dziedziny astronomii poprzez:
– filmy dotyczące Układu Słonecznego i planet;
– planety i Układ Słoneczny w okularach VR;
– quizy;
– wykorzystanie modelu teleskopu.
Uczniowie w trakcie innowacji współzawodniczyli ze sobą, ale jednocześnie pomagali sobie wzajemnie. Poprzez wykonywanie różnych prac, w tym przy tworzeniu lapbooków matematyczno-fizycznych, uczestniczeniu w Questingu po Starym Sączu czy w Matematycznym Escape Room uczyli się przede wszystkim cierpliwości, pracy w grupach, a przy trudniejszych zadaniach pokazali jak istotna może się okazać pomoc koleżeńska. Z kolei Zawody matematyczne wymagały od uczniów znajomości tabliczki mnożenia, jak i refleksu, spostrzegawczości, logicznego myślenia i pracy w zespole. „Symetrie wokół nas”, „Matematyczna choinka”, „Wielkanocna gazetka matematyczna” czy „Matematyczne BHP na ferie” pokazało uczniom obecność matematyki w sztuce i twórczości świątecznej oraz regionalnej.
Realizacja innowacji „Kreatywna Matematyka” przyniosła wiele pozytywnych rezultatów. Program udowodnił, że matematyka może być nauką atrakcyjną, inspirującą i łączącą wiele dziedzin wiedzy. Innowacyjne działania zwiększyły zaangażowanie uczniów oraz rozwinęły ich umiejętności nie tylko w zakresie matematyki, ale i współpracy, kreatywności, komunikacji oraz logicznego myślenia. Zastosowanie różnorodnych metod, zabawy, pracy projektowej, wyjść terenowych i udziału w konkursach pokazało, że matematyka może być nie tylko użyteczna, ale też ciekawa i inspirująca.
Program realizowany był z pełnym zaangażowaniem zarówno ze strony uczniów, jak i nauczycieli, a jego pozytywny odbiór i efekty stanowią solidną podstawę do kontynuacji i dalszego rozwijania podobnych inicjatyw w przyszłości.
Nauczyciele matematyki i fizyki