Uczniowie naszej szkoły mieli w tym roku możliwość wzięcia udziału w¤różnorodnych działaniach mających na celu rozwijanie ich świadomości językowej a także rozwijania talentów.
- Konkurs lingwistyczny: czwartoklasiści przygotowali projekty na temat wybranych przez siebie słów z języka angielskiego, a także szukali zapożyczeń z języka angielskiego, które funkcjonują w języku polskim.
- Happy Teddy Bear Day – czyli Dzień Misia u pierwszoklasistów. Wybór nie był przypadkowy. Pluszowy miś kojarzy się bowiem z¤pozytywnymi emocjami. Takie też pozytywne emocje powinna wzbudzać wśród dzieci nauka języków obcych.
- Przedstawienie w kinie Sokół z udziałem wszystkich pierwszoklasistów ‘Winter Wonderland’, oparte na autorskiej sztuce zawierającej treści programowe z klasy pierwszej, połączone ze spotkaniem z Mikołajem.
- My Christmas Card, czyli tworzenie bożonarodzeniowych kartek z¤życzeniami w języku angielskim przez pierwszoklasistów. Wystawa na korytarzu szkolnym, a wręczenie nagród podczas szkolnych jasełek z¤udziałem całej społeczności szkolnej.
- I love grandma, I love grandpa, czyli Dzień Babci i Dziadka– piosenka w języku angielskim zaprezentowana na akademii przez wszystkich pierwszoklasistów.
- Winnie-the-Pooh Day, czyli Międzynarodowy Dzień Kubusia Puchatka u pierwszoklasistów. Dzień Kubusia Puchatka obchodzony jest na świecie corocznie 18 stycznia na pamiątkę urodzin jego twórcy – angielskiego pisarza Alana Alexandra Milne. A.A. Milne urodził się 18¤stycznia 1882 roku, a jego popularność wzrosła z chwilą, gdy w 1926 roku w Londynie ukazała się drukiem książka Winnie-the-Pooh (Kubuś Puchatek). Pierwszoklasiści włączyli się w obchody Międzynarodowego Dnia Kubusia Puchatka (136. Rocznicy urodzin A.A. Milne) i na zajęciach języka angielskiego czekały na nich tematyczne niespodzianki.
- Czwartoklasiści na tropie różnorodności w Europie: etap projektu z¤języka angielskiego dotyczy krajów europejskich, w trakcie realizacji którego zostały wykorzystane otrzymane przez szkołę od Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce publikacje o tematyce europejskiej (m.in. książeczka Zjednoczeni w różnorodności – United in diversity, a także mapy Europy – Travelling in Europe 2017-2018). „Discover Europe” („Odkryj Europę”) zachęcił do kulturoznawczej podróży po Europie, poszerzenia wiedzy o europejskich krajach i ich różnorodności kulturowej. Najpierw podczas prac warsztatowych powstawały wspaniałe prace w języku angielskim na temat wybranych krajów w Europie. Nie brakowało na nich informacji o stolicach, językach używanych w danych krajach, flagach i symbolach narodowych. Efekty pracy, które cała społeczność szkolna mogła oglądać na wystawie podsumowującej tegoroczny projekt, zaskoczyły nie tylko nauczycieli, ale również samych uczniów z IVa i IVb, którzy z dumą spoglądali na swoje prace.
- XXV Wojewódzki Konkurs Małych Form Teatralnych w Języku Obcym w Krakowie: „Claude Monet and his magical garden” – grupa klas pierwszych w przedstawieniu o sławnym malarzu i poznanej przez niego Julii,
„A Mythical Journey” – grupa uczniów z klas czwartych przenosi się do mitycznej Grecji i spotyka na swojej drodze bohaterów Mitologii,
„At the Swedish History Museum” – grupa uczniów z klas gimnazjalnych podczas zwiedzania muzeum przenosi się do świata nordyckich mitów, gdzie poznając ich świat uświadamia sobie moc ponadczasowego przesłania, iż warto czynić dobro – ono powraca w¤nieoczekiwany sposób.
- ’A Word of Colour’, czyli Świat kolorów’ – pierwszoklasiści projektowali swoje wyobrażenie łąki widzianej z perspektywy jednego z¤bohaterów kursu języka angielskiego – pszczółki, żuczka, biedronki lub gąsienicy, podpisując na pracy w języku angielskim wykorzystane kolory. Wystawa prac na korytarzu szkolnym i wręczenie nagród.
- VI Powiatowy Konkurs Piosenki Anglojęzycznej Let’s Sing and Play – uczennice klasy czwartej zdobyły wyróżnienie za pięknie wykonaną piosenkę „I don’t know my name”
- Warsztaty kulturoznawcze o Irlandii wdrożone wspólnie z grupą projektową uczniów z klasy 2b gimnazjum. Na zakończenie warsztatów, uczniowie wzięli udział w emocjonującym quizie kulturoznawczym. Pracowali w zespołach, w których znaleźli się zupełnie losowo w zależności od numeru znajdującego się na koniczynce wylosowanej tuż przed wejściem do sali lekcyjnej. Na najlepszy zespół czekały oczywiście irlandzkie nagrody.
- Konkurs kulturoznawczy dla czwartoklasistów pod hasłem Szkocja – kraj, który nie znacie. Na specjalnej wystawie na korytarzu szkoły, pojawiły się więc szkockie kilty, legendarny potwór z jeziora Loch Ness, szkockie dudy, zamek w Edynburgu; oset będący symbolem Szkocji, szkocka flaga; haggis, czyli narodowa szkocka potrawa, czy też The Highlands, czyli górzysty region Szkocji.
- Projekt 'Families are wonderful’ – opisy rodziców/rodzeństwa wykonane przez pierwszoklasistów i czwartoklasistów w języku angielskim z okazji Dnia Rodziny.