Nauczanie zdalne stało się normą w drugim semestrze minionego roku szkolnego, jednakże my już od dawna wprowadzaliśmy elementy pracy online. W lutym 2019 roku został wysłany wniosek o przyznanie funduszy na realizację działań związanych ze współpracą ze szkołami w Rumunii, Turcji i Włoszech. Oczekiwanie na akceptację projektu przez Agencję Narodową w Polsce było dość długie i w końcu w lipcu 2019 roku otrzymaliśmy grant z programu Erasmus+ na realizację projektu Against Bullying for a Better Inclusion In Schools. Od tamtego momentu rozpoczęto dokumentację realizacji projektu na platformie eTwinning, a także kontakty z uczniami ze szkół partnerskich.
Wszelkie rezultaty działań projektowych, których oprócz mobilności, czyli wyjazdów szkoleniowych nauczycieli i uczniów zaplanowano sporo zamieszczane były na platformie eTwinning, która jest częścią programu Unii Europejskiej Erasmus+. Program ten wspiera edukację, szkolenia, inicjatywy młodzieżowe oraz sportowe. Niestety mimo zaangażowania i chęci, w związku z zagrożeniem epidemiologicznym, nie udało się zrealizować mobilności do Rumunii na przełomie marca i kwietnia.
Po roku realizacji projektu, którego skrócona nazwa brzmi ABIS został złożony wniosek o przyznanie Krajowej Odznaki Jakości przez Krajowe Biuro eTwinning w Polsce.
Miło jest nam poinformować, iż nasza szkoła została wyróżniona Krajową Odznaką Jakości, która jest furtką do wzięcia udziału w konkursie krajowym i europejskim na najbardziej innowacyjne i kreatywne projekty realizowane w ramach programów eTwinning i Erasmus+.Każdy z uczniów zaangażowanych w realizację projektu na platformie eTwinning – twinspace otrzymuje poniższy certyfikat.
Odznaka Jakości jest przyznawana wybitnym projektom eTwinning i wskazuje osiągnięcie określonego krajowego i europejskiego standardu.
Przyznanie szkole takiego wyróżnienie przez Krajowe Biuro eTwinning to wspaniała wiadomość. Dla nauczycieli jest to uznanie ich pracy, dla uczniów to większa motywacja do dalszej pracy, a dla szkoły – publiczne potwierdzenie zaangażowania, wysokiego poziomu projektu oraz dążenia do jakości i otwartości na współpracę europejską.
Przeprowadzony projekt po spełnieniu wymogów formalnych, został oceniony pod kątem następujących kryteriów: innowacyjność pedagogiczna i kreatywność, integracja z programem nauczania, komunikacja i wymiana informacji pomiędzy szkołami partnerskimi, współpraca pomiędzy szkołami partnerskimi, wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych, rezultaty i wpływ.