14 marca na całym świecie obchodzi się Międzynarodowy Dzień Liczby Pi, a od czterech lat Dzień Matematyki. Skoro cały świat świętuje tak ważną liczbę dla matematyki, również nasza szkoła o tym dniu nie zapomniała. W najbardziej reprezentacyjnej i uczęszczanej części szkoły została przygotowana gazetka o liczbie Pi. Można było między innymi zapoznać się z kolejnymi cyframi z rozszerzenia liczby Pi, oraz innymi ciekawostkami. Zaprezentowane były rzeźby liczby Pi wykonane z różnych zaskakujących materiałów i w różnych pięknych kolorach. Na każdej przerwie dzieci losowały tematyczne pytania. Za poprawną odpowiedź można było otrzymać lizaka w kształcie serca, który symbolizował uczucie do królowej wszystkich nauk. Dzieci wiele się nauczyły o liczbie Pi i łatwiej zapamiętały przybliżenie liczby Pi, kojarząc je z datą 14 marca.
W Pierwszym Dniu Kalendarzowej Wiosny 21 marca po raz kolejny uczniowie naszej szkoły mieli okazje sprawdzić swoją wiedzę matematyczną w Międzynarodowym Konkursie Kangur Matematyczny, którego głównym organizatorem jest Towarzystwo Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych w Toruniu.
Obecnie to najbardziej znane wydarzenie matematyczne na świecie. W konkursie biorą udział uczniowie z ponad 100 krajów. Najwięcej uczestników mają: Brazylia, Czechy, Francja, Niemcy i Polska.
Według organizatorów, główną umiejętnością badaną przez Kangura jest logiczne myślenie, a nie tylko czysta wiedza i znajomość wzorów. Dzięki testowej formie konkursu oraz umiejętnemu wymieszaniu zadań łatwych i trudnych, każdy uczestnik ma okazję się sprawdzić.
W tegorocznej edycji konkursu w naszej szkole wzięło udział 26 uczniów w trzech kategoriach:
5 – w kategorii Maluch
11 – w kategorii Beniamin
10 – w kategorii Kadet
Miłym kolorowym upominkiem w tym dniu okazał się dla uczestników konkursu – CHIŃSKI TANGRAM. Kangur nie jest jedynym konkursem matematycznym, w którym biorą udział uczniowie SP2 w Starym Sączu. Jak co roku w marcu wybrane klasy startują w Konkursie Matematyka Bez Granic. Ten międzynarodowy konkurs przywędrował do nas z Francji, gdzie do dziś mieści się jego „sztab światowy”. Zadania nawiązują do konkretnych sytuacji życiowych i pokazują zastosowanie matematyki w życiu codziennym i w innych dziedzinach nauki. Są skorelowane z innymi przedmiotami. Jedno z zadań podane jest w językach obcych i tak też trzeba zapisać jego rozwiązanie.
Trzymamy kciuki za naszych matematyków i z niecierpliwością czekamy na majowe wyniki!
Agata Kurowska, Małgorzata Wąchała, Natalia Lelek