Laboratoria przyszłości

Laboratoria przyszłości #laboratoriaprzyszłości  to program edukacyjny finansowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Misją programu jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Celem tego rządowego programu jest wsparcie szkół podstawowych w budowaniu kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). Laboratoria Przyszłości koncentrują się na umiejętnościach matematycznych, naukach przyrodniczych, technologii i inżynierii, co z pewnością wpłynie na wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny w naszym kraju. W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymają wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i radzenia sobie w życiu codziennym.

Dzięki otrzymanemu wsparciu nasza szkoła wzbogaciła się o nowoczesny sprzęt: m.in. aparaty fotograficzne z akcesoriami, stację lutowniczą, drukarkę 3D, pen 3D, roboty edukacyjne z akcesoriami, klocki konstrukcyjne, mikroskop, okulary VR, wizualizer, stację pogodową, pirometr, zwierciadła, dyktafon, mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami, greenscreen, zestaw nagłośnieniowy, rekorder, transformator, teleskop z akcesoriami, skaner kompatybilny z drukarką 3D.

Doposażenie szkoły w nowy sprzęt i pomoce dydaktyczne pozwoli na uatrakcyjnienie dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy. Uczniowie będą odkrywać ukryte talenty, rozwijać kompetencje przyszłości w zakresie nauk przyrodniczych, robotyki, technologii i inżynierii.

W lutym i marcu Panie: Joanna Pabian – Rams, Monika Turek – Pelc, Małgorzata Wąchała, Teresa Tokarczyk oraz Ewa Komar na lekcjach: chemii, fizyki, rewalidacji, biologii, informatyki, zajęciach kształtujących kreatywność, godzinie wychowawczej, zajęciach świetlicowych, doradztwie zawodowym i języku niemieckim korzystały z następujących pomocy dydaktycznych:

– okularów VR;

– wizualizera;

– drukarki 3D z akcesoriami;

– pen 3D;

– mikroskopu z kamerą;

– stacji pogodowej,

– laptopa;

– robotów lego.

Skip to content