|
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Juliusza Słowackiego |
|
Ten rok szkolny był szczególny ze względu na sposób nauczania, jednakże realizacja działań edukacyjnych online również może przynosić korzyści dla uczniów i nauczycieli. Podczas zajęć uczniowie realizowali wiele projektów językowych, dzięki którym poznawali słownictwo oraz struktury gramatyczne. Uczniowie klas nauczania początkowego przygotowali piękne laurki z wierszami w języku angielskim, które następnie przekazywali swoim rodzicom i swoim babciom i dziadkom z okazji Mother’s Day (Dnia Mamy), Father’s Day (Dnia Ojca), Grandma’s Day (Dnia Babci) oraz Grandpa’s Day (Dnia Dziadka). Oprócz laurek klasa 2a i 3a pięknie recytowali wiersze lub śpiewali piosenki dla swoim najbliższych.
Uczniowie, a w szczególności chłopcy składali życzenia w języku angielskim swoim koleżankom w szkole, a w domu mamom i babciom z okazji Women’s Day, czyli Dnia Kobiet. Szczególne święto pojawia się również w lutym i uczniowie prezentowali wierszyk i piękne kartki z życzeniami z okazji Valentine’s Day (Dnia św. Walentego).
Młodsi uczniowie przedstawiali swoje ulubione pluszami z okazji Happy Teddy Bear Day (Dnia Misia {Pluszowego). Wszyscy uczestnicy lekcji online mogli usłyszeć opis misia a także kilka wymyślonych działań, które miś „wykonuje” w ciągu dnia. Uczniowie klasy 2a poznawali również zasady Healthy Living, czyli zdrowego życia, które prezentowali w formie pięknych plakatów, a klasa 4b w formie opisów pysznych smoothies i innych ciekawie zaprezentowanych na talerzu dań owocowo-warzywnych.
A na warsztatach związanych z Word Smile Day (Światowym Dniem Uśmiechu) uczniowie tworzyli „buźki”, gdyż pomysłodawcą tego święta jest twórca znanej wszystkim żółtej emotikonki. Na stworzonych przez siebie pracach zamieszczali wymyślone, ciekawe hasła związane z radością i uśmiechem.
17 marca to St. Patrick’s Day, a ten dzień klasa 3a poświeciła na poznawanie historii św. Patryka w formie gry językowej. Oprócz tego uczniowie poznali historię Leprechaun, który schował skarb na końcu „rainbow” (czyli tęczy), ale zamiast „pot of gold” (garnca ze złotem), uczniowie wypełniali „pot of goals”, czyli swoimi celami na przyszłość. Pojawiły się więc „I want to be happy” (Chcę być szczęśliwy), „I want to have more friends” (Chcę mieć więcej przyjaciół), ale także te bardziej przyziemne, np. „I want to have a lot of money” (Chcę mieć dużo pieniędzy).
W kwietniu podczas warsztatów językowych z okazji Earth Day (Dnia Ziemi) uczniowie poznawali sposoby pomagania naszej planecie Ziemi. W związku z tym powstały piękne prace – ludziki, na których zapisane zostały obietnice postępowania, tak by nie zaszkodzić przyrodzie: „I will sort out the rubbish”, „I will recycle paper”, „I will protect animals” i inne.
Uczniowie klas starszych – 6b, 6c i 7b tworzyli projekty, w których głównym zadaniem było zaprezentowanie zagadnień gramatycznych poznanych podczas lekcji online. Wykazali się dużą dawką kreatywności i pomysłowości. Ich prace zostały wykonane przy pomocy różnych programów informatycznych, np. whiteboard.fi, google slides czy też Microsoft Word.
Ważnym aspektem edukacji szkolnej jest edukacja patriotyczna. Pod koniec kwietnia uczniowie klas 2a, 3a, 4b, 6b, 6c, 7b a także 8b wzięli udział w projekcie National Flag Day. Stworzona została akademia online w języku angielskim i języku polskim. Klasa 2a stworzyła również piękny plakat wykorzystując słownictwo związane z Dniem Flagi Państwowej.
Po tak wytężonej pracy, bo przecież oprócz projektów uczniowie realizowali i przygotowywali się do lekcji wszystkim uczniom życzymy wspaniałego wypoczynku podczas wakacji.