|
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Juliusza Słowackiego |
|
MARZEC MIESIĄCEM MATEMATYKI
Miesiąc matematyki, to akcja przeprowadzana w klasach 5A i 6B w ramach innowacji „Matematyka nie musi być trudna”.
Celem podjętych działań jest pokazanie uczniom, że matematyka nie musi być trudna, a rozwiązując matematyczne problemy, można się świetnie bawić.
Przygotowania do „Miesiąca matematyki” rozpoczęły się od konkursu „Mistrz zadań logicznych”, przeprowadzonego na platformie Teams. Uczestnicy konkursu musieli dowolnymi metodami - w jak najkrótszym czasie - rozwiązać zestaw 10 zadań logicznych.
Zwycięzcy konkursu to:
– Natalia Gargula klasa 6B
– Natalia Ziemianek klasa 6B
– Maciej Oświęcimka klasa 5A
W miesiącu marcu „Królowa nauk” obchodzi swoje święta:
· Światowy Dzień Matematyki – 12 marca
· Światowy Dzień Liczby Pi – 14 marca
Z tej okazji uczniowie przygotowali plakaty na temat:
„Ziemia się liczy, czyli Ziemia w liczbach” oraz „Liczba Pi – moje skojarzenia”.
Najpiękniejsze plakaty wykonali:
- Maja Pietrzak klasa 5A
- Maciej Oświęcimka klasa 5A
- Kamila Kurnyta klasa 6B
- Vasileios Vassalos klasa 6B
Wyróżnione prace zobaczyć można na szkolnej gazetce matematycznej.
W celu przybliżenia sylwetki solenizantki dla uczniów klasy 5A i 6B przygotowany został film pt: „3.14 – Dzień Liczby Pi”.
W ramach Światowego Dnia Matematyki - 12 marca przeprowadzone zostały „nietypowe” lekcje matematyki, w trakcie których uczniowie:
· obejrzeli przygotowany na tę okazję film,
· poznali tajemniczą liczbę Pi, wskazywali jej wykorzystanie w życiu codziennym,
· dyskutowali na temat: Ziemia się liczy, czyli Ziemia w liczbach,
· rozwiązywali zadania z zakresu matematyki i nauk pokrewnych przygotowanych przez Stowarzyszenie Doskonalenia i Rozwoju 4improve – organizatora ogólnopolskiego Dnia Matematyki.
Ostatnim punktem świętowania Dnia Matematyki był konkurs „Z Liczbą Pi na Ty!”.
Ekspertami z dziedziny liczby Pi okazali się:
- Julia Pierzchała klasa 6B
- Maciej Oświęcimka klasa 5A
Dodatkowo młodzież wzięła udział w konkursie „Figura płaska i przestrzenna”. Zadaniem każdego uczestnika było wykonanie dowolnej bryły oraz przedstawienie jej na płaszczyźnie. Do wykonania figur przestrzennych uczniowie użyli tektury i zestawów makedo, które otrzymali od organizatorów.
Najciekawsze prace wykonali:
z klasy 4B – Jolanta Kamińska, Wiktoria Król, Łukasz Cieśla, Emil Świątnik
z klasy 5A- Zuzanna Bocheńska, Kamil Kołodziej,
z klasy 6B – Zuzanna Zaremba, Klaudia Kuziel, Magdalena Kuś.
Zwieńczeniem matematycznych imprez było wręczenie najlepszym uczniom dyplomów i „matematycznych upominków”.
Podejmując marcowe wyzwania, wielu uczniów uwierzyło, że matematyka naprawdę jest ciekawa, a rozwiązywanie nietypowych zadań może być fajną zabawą.
Wszystkim uczestnikom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.